تلفن همراه

گوشی

July 14, 2023
15:29 جمعه، 23ام تیرماه 1402
کد خبر: 147493

دل‌تان را صابون نزنید؛ قانون جدید اروپا، باتری‌ قابل‌تعویض را به گوشی‌ها برنمی‌گرداند!

 
اروپا قانون جدیدی با محوریت باتری قابل‌تعویض در گوشی‌ تصویب کرده که برداشت‌های اشتباهی از آن انجام شده است.
 
 
 
الزام گوشی‌سازان به تولید دستگاه‌های مجهزبه باتری قابل‌تعویض یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شده است. شورای اتحادیه‌ی اروپا در پی تصویب نهایی قانون خبرسازی است که روی چرخه‌ی عمر باتری‌ها تمرکز دارد تا ایمنی، پایداری و رقابت‌پذیری آن‌ها را تضمین کند.
 
قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا اعلام می‌کند که تا سال ۲۰۲۷ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی باید به باتری‌هایی قابل‌حمل مجهز باشند که کاربر بتواند آن‌ها را تعویض کند. کمیسیون اروپا می‌گوید تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند زمان کافی برای اعمال تغییرات در دستگاه‌هایشان را در اختیار دارند.
 
سم‌موبایل در گزارشی تحلیلی می‌گوید تصویب قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا لزوما به معنی بازگشت دوران باتری‌های قابل‌تعویض گوشی‌های هوشمند به سبک سنتی نیست.
 
اتحادیه‌ی اروپا به صراحت می‌گوید «باتری قابل‌حمل، باتری‌ای است که امکان تعویض آن ازطریق ابزارهای تجاری و بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی، توسط کاربر نهایی وجود دارد؛ مگر این‌که گوشی‌سازان بخواهند ابزارهای اختصاصی، دستگاه حرارتی یا مواد حلال را برای جدا کردن باتری، به رایگان در دسترس کاربران قرار دهند.»
 
 
 
به بیان بهتر، اتحادیه‌ی اروپا در تلاش است تعویض باتری را ساده‌تر کند. در هیچ‌جای قانون جدید گفته نشده است که کاربر باید بتواند بدون نیاز به ابزار، باتری را تعویض کند. در سال‌های نه‌چندان دور، کاربر می‌توانست بدون هیچ‌گونه ابزار خاصی پنل پشتی گوشی را باز و باتری را تعویض کند. چنین طراحی‌ای قرار نیست به بازار موبایل برگردد.
 
سامسونگ تا حد زیادی با قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا سازگار شده است. باتری گوشی‌های ۲۰۲۳ سامسونگ برخلاف سال‌های قبل به فریم دستگاه چسبانده نشده است. باتری‌های جدید سامسونگ در محفظه‌های مخصوصی قرار می‌گیرند و امکان تعویض آن‌ها بدون نیاز به دستگاه حرارتی وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.