امینت

تلفن همراه

گوشی

July 24, 2023
8:05 دوشنبه، 2ام مردادماه 1402
کد خبر: 147832

اپل دولت انگلیس را تهدید کرد: FaceTime و iMessage را به خاطر جاسوسی حذف می‌کنیم

AdobeStock_271588937-770x285.jpeg
 
 
ICTna.ir – اپل به دولت انگلیس هشدار داده است که اگر بخواهد اصلاحات پیشنهادی خود در قانون سال 2016 را دنبال کند، سرویس هایی مانند FaceTime و iMessage را از گوشی مشتریانش در بریتانیا حذف خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تغییرات پیشنهادی توسط دولت بریتانیا و وزارت کشور تحت قانون اختیارات تحقیق (IPA) 2016 به وزارت کشور اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های امنیتی ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی را بدون اطلاع و به طور مخفیانه، غیرفعال کنند.
 
فرایند نظرخواهی هشت هفته‌ای توسط دولت آغاز شده و قرار است در پایان این ماه با نمایندگان مقامات دولتی، گروه‌های حرفه‌ای، گروه‌های ذینفع، دانشگاه‌ها و عموم مردم برای اظهار نظر همه چیز به شور گذاشته شود.
 
بر اساس تغییرات پیشنهادی، دولت به پنج هدف اشاره می‌کند که به‌عنوان "اهداف فراگیر" به‌جای اصلاحیه‌های خاص می‌نگرد و هدف این رایزنی را "کارآمدی قدرت" و عدم ایجاد هیچ‌گونه اختیارات جدید بیان می‌کند.
 
طبق گزارش‌ها، اپل نامه ای 9 صفحه‌ای ارسال کرده است که با سه بخش کلیدی مخالف است:
– اجبار به اطلاع دولت از تغییرات در ویژگی های امنیتی آن قبل از انتشار،
– الزام شرکت‌های مستقر در خارج از بریتانیا برای پیروی از تغییراتی که بر خدمات آن‌ها در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد (مثلاً رمزگذاری انتها به انتها)
– اجرای هرگونه اقدام فوری زمانی که اخطاریه ای از وزارت کشور دریافت می شود قبل از اینکه بتوانید آنها را بررسی یا تجدید نظر کنید.
 
این شرکت همچنین تاکید کرده است که برخی از تغییرات ویژگی های امنیتی باید از طریق به روز رسانی نرم افزار انجام شود، به این معنی که الزامات محرمانه توسط دولت به سادگی قابل اجرا نخواهد بود. تغییرات پیشنهادی همچنین امنیت داده ها و حریم خصوصی اطلاعات افراد خارج از بریتانیا را نقض می کند و تهدیدی مستقیم و جدی برای این کاربران محسوب می شود.
 
علاوه بر این، این خبر در میان هشدارهای قبلی در ماه‌های اخیر از سوی شرکت‌های فناوری و خدمات آن‌ها مانند واتس‌اپ و سیگنال منتشر شده است که در نامه‌ای سرگشاده به دولت بریتانیا درباره لایحه ایمنی آنلاین خود و تلاش‌های انبوه جاسوسی که اساساً به حقوق بشر ساکنان بریتانیا برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی پایان می‌دهد، هشدار داده‌اند.
 
در نامه آوریل 2023 آمده است: این لایحه هیچ حفاظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی‌کند و اگر به‌صورت مکتوب اجرا شود، می‌تواند به آفکام اجازه دهد تا اسکن فعال پیام‌های خصوصی را در سرویس‌های ارتباطی رمزگذاری‌شده سرتاسر رمزگذاری شده اجباری کند و با این کار، هدف از رمزگذاری انتها به انتها پوچ میشود و در نتیجه حریم خصوصی همه کاربران را به مخاطره می اندازد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.