سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 25, 2023
16:07 سه شنبه، 3ام مردادماه 1402
کد خبر: 147921

اپل به‌روزرسانی iOS 16.6 و iPadOS 16.6 را منتشر کرد

این به‌روزرسانی به رفع باگ‌ها و ارتقای امنیت سیستم‌عامل می‌پردازد.
 
 
اپل امروز به‌روزرسانی iOS 16.6 و iPadOS 16.6 را برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود منتشر کرد. این به‌روزرسانی که همین حالا قابل نصب است، شامل اصلاح برخی باگ‌ها و ارتقای امنیت سیستم می‌شود.
 
آیفون‌ها و آیپدهای واجد شرایط هم‌اکنون می‌توانند به مسیر Settings > General > Software Update بروند و به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل خود را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند. البته ممکن است به‌خاطر تقاضای بالا، اندکی طول بکشد تا این به‌روزرسانی به گوشی یا تبلت شما برسد.
 
طبق گزارشی که اپل برای این به‌روزرسانی منتشر کرده است، برخی باگ‌ها که دقیقاً به آن‌ها اشاره نشده، برطرف شده‌اند. همچنین بهینه‌سازی‌هایی درزمینه امنیت سیستم‌عامل اتفاق افتاده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که خبری از ویژگی‌های جدید نیست و اپل هم به چیزی اشاره نکرده است.
 
اپل همچنین برای دستگاه‌هایی که قابلیت نصب iOS 16 را ندارند، به‌روزرسانی iOS 15.7.8 را منتشر کرده است. iOS 16 تنها برای آیفون سری 8 به‌بعد و آیفون SE 2 به‌بعد عرضه شده بود. این یعنی محصولاتی از سال 2017 هم می‌توانند جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت را نصب کنند.
 
با توجه به اینکه زمان زیادی تا عرضه iOS 17 باقی نمانده است، اپل تمرکز خود را از به‌روزرسانی iOS 16 برمی‌دارد تا برای عرضه نسخه بعدی آماده شود. این شرکت معمولاً پس از معرفی نسل جدید آیفون‌ها در ماه سپتامبر، نسخه جدید سیستم‌عامل خود را منتشر می‌کند.
 
iOS 17 که چند ماه پیش در رویداد WWDC 2023 معرفی شد، با قابلیت‌های جدیدی از راه می‌رسد. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به امکان شخصی‌سازی پوسترهای تماس اشاره کنیم که برای هر مخاطب قابل تنظیم است. به‌علاوه، این نسخه از قابلیت NameDrop بهره می‌برد که با نزدیک‌کردن دو آیفون به یکدیگر امکان تبادل اطلاعات تماس را بین گوشی‌ها فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.