5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تبلت

تلفن همراه

July 26, 2023
13:35 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1402
کد خبر: 147935

تبلت‌‌های گلکسی تب S9 و S9 پلاس سامسونگ معرفی شدند

 
همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ از سری جدید تبلت‌های گلکسی تب S9 خود رونمایی کرد.
 
تبلت‌های جدید سامسونگ از نظر طراحی بسیار شیک و زیبا هستند. نسخه اصلی گلکسی تب S۹ دارای ابعاد 165.8 در 254.3 در 5.9 میلی‌متر و وزن 498 گرمی است. در مقابل، ابعاد نسخه پلاس 185.4 در 285.4 در 5.7 میلی‌متر است و وزنی 581 گرمی دارد.
 
Samsung-Galaxy-Tab-S9-Sets-the-New-Standard-to-Bring-Galaxys-Premium-Experience-to-a-Tablet-1-910x600.jpg
 
همچنین این تبلت‌ها نخستین دستگاه‌ها از سری Tab S سامسونگ محسوب می‌شوند که گواهی IP68 را دریافت کرده‌اند تا کاربران بتوانند با نگرانی کمتری از آن‌ها استفاده کنند.
 
از دیگر مشخصات اشاره‌شده می‌توان به طراحی جدید برای بسته‌بندی دستگاه‌ها اشاره کرد.
 
مشخصات فنی گلکسی تب S9 و S9 پلاس
تمام دستگاه‌های سری گلکسی تب S9 به نمایشگر 120 هرتزی Dynamic AMOLED مجهز شده‌اند که در اندازه متفاوت هستند. نسخه پایه از نمایشگر 11 اینچی بهره می‌برد و نسخه پلاس دارای نمایشگر 12.4 اینچی است.
 
سامسونگ برای تمام تبلت‌های خود همچنین از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده است تا سری گلکسی تب‌ S۹ علاوه بر طراحی و ساخت بسیار خوب خود، از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی نیز بهره ببرد. با‌این‌حال در بخش حافظه تفاوت‌های قابل انتظاری وجود دارد.
 
درحالی‌که نسخه پایه دارای 8 یا 12 حافظه رم است، تبلت گلکسی تب اس 9 پلاس سامسونگ فقط با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. همچنین حافظه داخلی نسخه پایه 128 یا 256 گیگابایت است و نسخه پلاس شامل گزینه‌هایی با 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌شود.
 
در بخش دوربین نیز نسخه پایه تبلت گلکسی تب اس 9 سامسونگ با برادران بزرگ‌تر خود تغییراتی دارد. در حالی که تمام دستگاه‌ها دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی هستند، تبلت سامسونگ S9 پلاس از یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز بهره می‌برد. از سویی دیگر، تبلت سامسونگ S9 دارای یک سنسور سلفی 12 مگاپیکسلی است، اما نسخه پلاس دو سنسور 12 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر خود دارند.
 
از نظر سیستم عامل، هر سه دستگاه اندروید 13 را اجرا می‌کنند.
 
در بخش باتری نیز شاهد تغییر قابل انتظاری هستیم و تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ به ترتیب دارای باتری‌های 8400 میلی آمپر ساعتی و 10090 میلی آمپر ساعتی هستند.
 
از دیگر مشخصات قابل‌توجه این دو دستگاه می‌توان به گواهی IP68، سیستم خنک‌کننده داخلی پیشرفته برای تجربه روان بازی‌های موبایل، پشتیبانی از شبکه 5G، سنسور اثر انگشت روی نمایشگر و وجود قلم S Pen و کابل USB Type-C در درون جعبه اشاره کرد.
 
پیش‌سفارش سری گلکسی تب اس 9 از تاریخ 26 جولای (4 مرداد) در بازارهای منتخب و فروش عمومی آن از 11 آگوست (20 مرداد) آغاز می‌شود. این سری در دو رنگ بژ و مشکی و در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد و قیمت آن‌ها هنوز مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.