تازه ها

بازی

فناوری اطلاعات

July 29, 2023
14:51 شنبه، 7ام مردادماه 1402
کد خبر: 148029

هکرها کاربران Call of Duty را به بدافزار آلوده کردند

هکرها، کاربران بازی کال اف دیوتی (ندای وظیفه) را به بدافزاری آلوده کردند که به صورت خودکار، در لابی‌های آنلاین پخش می‌شود.
 
62684022.jpg
 
در ۲۶ ژوئن، یکی از کاربران انجمن آنلاین "استیم" به سایر بازیکنان بازی "کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲" هشدار داد که هکرها با استفاده از لابی‌های هک شده، حمله می‌کنند و پیشنهاد کرد از آنتی ویروس استفاده کنند.
 
یک کاربر دیگر این بازی مدعی شد که این بدافزار را تجزیه و تحلیل کرده است و در همان گروه نوشت که به نظر می‌رسد این بدافزار یک "ورم" است. یک منبع آگاه صنعت بازی که مایل نبود نامش فاش شود، تایید کرد که این  بدافزار، حاوی یک "ورم" است.
 
نیل وود، سخنگوی شرکت اکتیویژن به توییتی ارجاع داد که یک مقام این شرکت در حساب توییتر کالاف دیوتی منتشر کرده و به شکل مبهومی، به وجود بدافزار اشاره کرده بود.
 
در این توییت آمده است: همزمان با بررسی گزارش‌های مربوط به یک مشکل توسط این شرکت،  بازی چند نفره "کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲ (۲۰۰۹)" در" استیم" آفلاین شد.
 
معلوم نیست چرا هکرها در حال انتشار این بدافزار هستند. این بدافزار یک ورم است زیرا به نظر می‌رسد از طریق لابی‌های آنلاین، به طور خودکار از یک بازیکن آلوده، به بازیکن دیگر پخش می‌شود. این به معنای آن است که هکرها احتمالا یک یا چند باگ را در بازی پیدا کرده‌اند و از آن برای اجرای کدهای مخرب روی رایانه بازیکنان دیگر استفاده می‌کنند.
 
بازی "کالاف دیوتی: مدرن وارفیر ۲" در سال ۲۰۰۹ توسط غول بازی‌های اکتیویژن منتشر شد اما هنوز یک جامعه آنلاین کوچک از بازیکنان دارد. بر اساس وب سایتی که تعداد بازیکنانی که به صورت آنلاین، بازی‌های ویدئویی را بازی می‌کنند، ردیابی می‌کند، حدود ۶۰۰ نفر این بازی را بازی می‌کردند.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، هر چند پیش از این مواردی از انتشار بدافزارها از طریق بازی‌های ویدئویی مشاهده شده است اما معمولا از طریق نسخه‌های تروجان شده نصب کننده‌های بازی، بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.