تبلت

تلفن همراه

August 6, 2023
13:07 یکشنبه، 15ام مردادماه 1402
کد خبر: 148229

بنچمارک Redmi K60 و اولین تبلت 14 اینچی شیائومی

بنچمارک گوشی Redmi K60 Ultra فاش شده و خبرها می‌گویند شیائومی اولین تبلت ۱۴ اینچی خود را با نام Xiaomi Pad 6 Max رونمایی خواهد کرد.
 
 
 
گزارش‌های اولیه حاکی از تجهیز K60 Ultra به پردازنده Dimensity 9200 بودند، اما جی‌اس‌ام‌آرنا گزارش کرده که این گوشی از پردازنده Dimensity 9200+ استفاده خواهد کرد. نسخه‌ی پلاس این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای دارای یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X3 با فرکانس ۳/۳۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A715 با فرکانس ۳ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی است. سایر نسخه‌های این گوشی دارای پردازنده‌ با هسته‌های ۳/۰۵، ۳/۰ و ۱/۸ گیگاهرتزی هستند.
 

امتیاز اجرای تک هسته‌ایی

امتیاز اجرای چند هسته‌ایی

۱۷۲۴

۴۸۵۹

 
امتیازات گیک‌بنچ Dimensity 9200+
 

اطلاعات دستگاه

سیستم‌عامل

اندروید ۱۳

مدل

Xiaomi 23078RKD5C

آیدی مدل

Xiaomi 23078RKD5C

مادربرد

corot

 

اطلاعات پردازنده

نام

ARM ARMv8

توپولوژی

یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ایی

مشخصه

ARM implementer 65 arch 8 variant 1 part 3406 revision 0

فرکانس پایه

۲ گیگاهرتز

دسته ۱

چهار هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی

دسته ۲

سه هسته‌ی ۳ گیگاهرتزی

دسته ۳

یک هسته‌ی ۳/۳۵ گیگاهرتزی

 

اطلاعات حافظه

اندازه

۱۵/۰۱ گیگابایت

 
مشخصات بالا از گیک‌بنچ ۶.۱.۰ برای دستگاه شیائومی 23078RKD5C جمع‌آوری شده که احتمالاً همان K60 Ultra است. از آنجایی که از کد «corot» برای گوشی شیائومی 13T Pro نیز استفاده شده بود، انتظار می‌رود که این‌ها به یکدیگر مرتبط باشند.
 
این نسخه‌ی خاص از K60 Ultra به سیستم عامل اندروید ۱۳ و ۱۶ گیگ حافظه‌ی رم مجهز شده بود؛ نسخه‌ی پایه احتمالاً ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد. چندین نتیجه‌ی مختلف برای امتیازهای تک و چند رشته‌ای(Thread) وجود دارد، بنابراین احتمالاً نرم‌افزار این گوشی هنوز برای عرضه عمومی آماده نشده است.
 

امتیاز اجرای چند هسته‌ای

امتیاز اجرای تک هسته‌ای

۴۸۵۹

۱۷۲۴

۴۱۲۱

۱۲۸۸

۳۵۶۶

۱۲۸۵

امتیازهای بدست آمده برای اجراهای مختلف از نرم‌افزار
 
انتظار می‌رود در K60 Ultra از صفحه نمایش ۶/۷ اینچی با نرخ‌ نوسازی ۱۴۴ هرتز و وضوح 1.5K، استفاده شود. ظرفیت باتری احتمالاً ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت باشد؛ اخیراً این دستگاه برای شارژ سریع ۱۲۰ واتی تأییدیه‌های لازم را اخذ کرده است. احتمالاً خارج از بازار چین، از عنوان Xiaomi 13T Pro برای این گوشی استفاده شود.
 
ظاهراً رونمایی از Redmi K60 Ultra قرار است در رویداد بزرگتری انجام شود که در آن Xiaomi Mix Fold 3، Xiaomi Pad 6 Max و Redmi Pad 2 نیز معرفی خواهند شد.
 
بنظر می‌رسد تبلت Xiaomi Pad 6 Max اولین تبلت ۱۴ اینچی شیائومی باشد. در تبلت Pad 6 Pro شاهد استفاده از نمایشگر ‍۱۱ اینچی با وضوح 2٬880 × 1٬800 پیکسل بودیم. ظاهراً شیائومی قصد دارد از همان تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 که در نسخه Pro به‌کار گرفته شده بود در تبلت Pad 6 Max نیز استفاده کند.
 
در بخش‌های دیگر این تبلت نیز احتمالاً شاهد ویژگی‌های مشابه نظیر نمایشگر IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از قلم نوری، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در جلو، چهار بلندگو و باتری بزرگ با قابلیت شارژ سریع خواهیم بود. ظرفیت باتری در نسخه‌ی پرو ۸٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعت بود که احتمالاً این مقدار برای نسخه‌ی Max بهبود و افزایش داده خواهد شد.
 
تبلت Pad 6 Pro در خارج از بازار چین عرضه نشده است، بنابراین ممکن است مدل Max هم تنها در چین به فروش برسد. هنوز قیمت تبلت شیائومی مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.