تلفن همراه

فناوری

August 6, 2023
15:17 یکشنبه، 15ام مردادماه 1402
کد خبر: 148244

کوالکام احتمالاً جدی‌ترین رقیب پردازنده Apple M3 را دو سال دیگر معرفی می‌کند

پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 که رقیب اصلی Apple M3 محسوب می‌شود، احتمالاً در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.
 
 
 
 
پردازنده‌ی لپ تاپی Snapdragon 8cx Gen 4 که قرار است با پیشرفت‌های قابل‌توجه از راه برسد، احتمالاً بعد از پردازنده‌ی M3 اپل معرفی می‌شود. M3 به‌عنوان اولین پردازنده‌ی سه نانومتری اپل، قدرت مک بوک‌ را افزایش و مصرف انرژی آن‌ را کاهش خواهد داد.
 
یک افشاگر با نام کاربری Ravi در ایکس می‌گوید پروژه‌ی توسعه‌ی پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 کوالکام طبق برنامه پیش می‌رود، اما کوالکام فعلاً تاریخ تولید را مشخص نکرده است. کوالکام اواسط پاییز رویدادی جدید برای رونمایی پردازنده‌ی موبایلی Snapdragon 8 Gen 3 برگزار می‌کند؛ شاید در آن رویداد شاهد معرفی Snapdragon 8cx Gen 4 نیز باشیم.
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Snapdragon 8cx Gen 4 بهره‌مندی از هسته‌های نوویا (Nuvia) است. افشاگر ایکس می‌گوید تولید اولین نمونه‌ها از هسته‌های نوویا در اواخر ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد و احتمالاً Snapdragon 8cx Gen 4 در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ از راه می‌رسد. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، Snapdragon 8cx Gen 4 را در مراسم بعدی کوالکام نخواهیم دید.
 
شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند اپل پردازنده‌ی M3 را اواخر مهر معرفی می‌کند. رونمایی این پردازنده‌ی سه نانومتری کار را برای کوالکام سخت‌تر خواهد کرد، خصوصاً در شرایطی که گفته می‌شود پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 قرار است بر پایه‌ی لیتوگرافی چهار نانومتری ساخته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.