رسانه‌های اجتماعی

August 7, 2023
16:49 دوشنبه، 16ام مردادماه 1402
کد خبر: 148283

ایلان ماسک از افرادی که به‌دلیل فعالیت در X دچار مشکل شده‌اند، حمایت مالی می‌کند

کسانی که به‌خاطر فعالیت در توییتر، در شغل خود با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند با پول ایلان ماسک از کارفرمایشان شکایت کنند.
 
 
ایلان ماسک در صفحه شخصی خود اعلام کرده است که اگر فردی به‌خاطر پست‌ها یا لایک‌هایش در شبکه اجتماعی X با برخورد غیرمنصفانه کارفرمایش مواجه شود، این شرکت حاضر است هزینه دعوای حقوقی برای شکایت از شرکت‌ها را به این افراد بپردازد.
 
ایلان ماسک در اظهارنظری عجیب در صفحه شخصی خود نوشت: «اگر به‌خاطر انتشار محتوا یا لایک‌کردن چیزی در این پلتفرم با برخورد غیرمنصفانه کارفرمای خود مواجه شدید، ما هزینه امور حقوقی شما را می‌پردازیم. هیچ محدودیتی وجود ندارد. لطفاً ما را در جریان بگذارید.»
 
مالک ایکس همچنین در پاسخ به کاربری که نوشته بود: «ایلان می‌داند که در آمریکا هیچ‌چیز به‌اندازه تهدید به اقدام حقوقی باعث تغییر رفتارها نمی‌شود»، توضیح داد: «و ما تنها به شکایت بسنده نمی‌کنیم. صدای این اتفاق بسیار بلند خواهد شد و ما به سراغ هیئت‌مدیره آن شرکت‌ها هم خواهیم رفت.»
 
 
ایلان ماسک برای حمایت آزادی بیان تا کجا پیش می‌رود؟
اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایلان ماسک تا چه اندازه به این وعده جدید پایبند خواهد ماند. با توجه به وضعیت مالی توییتر و اینکه او حتی از پرداخت اجاره ساختمان مرکزی این شرکت سر باز زده بود، آیا ماسک حاضر می‌شود هزینه دعوای حقوقی کارمندان با کارفرمایان آن‌ها را بپردازد؟ این ادعا بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.
 
ماسک پیش از خرید توییتر بارها از عدم پایبندی این شرکت به آزادی بیان انتقاد کرده بود. او از زمان خرید این شبکه اجتماعی بسیاری از محدودیت‌ها را کم کرد تا طیف‌های مختلف جامعه بتوانند نظرات خود را در این پلتفرم بیان کنند.
 
ولی این تغییر به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامد و برخی منتقدان ادعا کردند که توییتر به محلی برای نفرت‌پراکنی تبدیل شده است. این قضیه حتی تا جایی ادامه پیدا کرد که ایلان ماسک هفته گذشته از مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال (CCDH) به‌خاطر نشر اطلاعات دروغ درباره توییتر شکایت کرد. این مرکز مدعی بود که پلتفرم ایلان ماسک اقدامات کافی برای مقابله با نفرت‌پراکنی را انجام نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.