اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 11, 2023
23:13 جمعه، 20ام مردادماه 1402
کد خبر: 148404

گوگل دیگر کروم را هر هفته آپدیت می‌کند

 
گوگل گفته است با هدف افزایش امنیت کاربران کروم، این مرورگر را هر هفته به‌روزرسانی می‌کند.
 
 
 
گوگل در بیانیه‌ای می‌گوید از نسخه‌ی ۱۱۶ گوگل کروم به‌ بعد، هر هفته به‌روزرسانی جدیدی برای مرورگر محبوبش منتشر می‌کند. کروم ۱۱۶ قرار است ۲۴ مرداد در دسترس کاربران قرار بگیرد. هدف گوگل از به‌روزرسانی سریع کروم، رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی حیاتی است.
 
به‌روزرسانی‌های هفتگی کروم ارتباطی با به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ی این مرورگر ندارند. این به‌روزرسانی‌ها قبلاً در بین هر دو به‌روزرسانی ماهانه منتشر می‌شدند، اما از این‌ پس به‌صورت هفتگی در دسترس قرار می‌گیرند. گوگل معتقد است که با این کار، امنیت کاربران حفظ می‌شود.
 
مرورگر کروم بر پایه‌ی موتور کرومیوم توسعه داده شده است. زمانی که باگ‌های امنیتی کرومیوم برطرف می‌شوند، جزئیات آن‌ها به‌صورت عمومی در دسترس همه قرار می‌گیرد، ازجمله کسانی که در فضای وب فعالیت مجرمانه انجام می‌دهند. اگر گوگل به‌روزرسانی‌های کرومیوم را سریعاً در کروم اعمال نکند، کاربران این مرورگر در خطر خواهند بود.
 
فعلاً مشخص نیست که توسعه‌دهندگان سایر مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم نظیر اج و اپرا نیز رویکردی مشابه گوگل در پیش می‌گیرند یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.