تلفن همراه

گوشی

August 14, 2023
15:52 دوشنبه، 23ام مردادماه 1402
کد خبر: 148501

آیفون SE 4 احتمالاً با طراحی مشابه آیفون 14، پورت USB-C و دکمه Action از راه می‌رسد

براساس گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود آیفون SE 4 سال 2025 روانه بازار شود.
 
 
براساس شایعات، اپل درحال کار روی مدل نسل بعدی سری آیفون SE است. نسخه فعلی (آیفون SE 3) از نظر طراحی شبیه به آیفون 8 است و کوپرتینویی‌ها قطعات داخلی آن را ارتقا داده‌اند. حالا در گزارش جدیدی به آیفون SE 4 و برخی ویژگی‌های آن مانند دکمه Action اشاره شده است.
 
سری آیفون SE مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی اپل در سال‌های گذشته بوده و هرچند طراحی و ظاهر آن باب میل بسیاری از طرفداران نیست، اما همچنان یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آید. در ابتدا شایعه شده بود که آیفون SE 4 طراحی شبیه به آیفون XR خواهد داشت، اما حالا یک منبع با نام Unknownz21 در توییتر اطلاعات جدیدی درباره این دستگاه به اشتراک گذاشته است.
 
تغییرات احتمالی آیفون SE 4
براساس این گزارش، آیفون SE 4 دارای طراحی مبتنی بر آیفون 14 خواهد بود. بااین‌وجود، می‌توان انتظار داشت که لبه‌های دستگاه صاف‌تر و نمایشگر آن بیشتر به اطراف کشیده شود. همچنین طبق این گزارش، دکمه Home روی دستگاه وجود نخواهد داشت. بااین‌وجود، Face ID فضای بیشتری پیدا خواهد کرد تا شاید اپل بتواند از ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای احراز هویت استفاده کند.
 
علاوه‌براین، در ادامه گفته شده است که آیفون S‌E 4 احتمالاً با پورت USB-C عرضه خواهد شد؛ همان پورتی که انتظار می‌رود سری آیفون 15 نیز به آن مجهز شود.
 
طبق این گزارش، از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجهی که نسل بعدی آیفون SE به آن‌ها مجهز خواهد شد، می‌توان به اضافه‌شدن دکمه Action اشاره کرد. درحال‌حاضر انتظار می‌رود این دکمه فقط برای آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس ارائه شود و حتی مدل‌های استاندارد این سری نیز احتمالاً دارای سوئیچ بی‌صدا خواهند بود. با توجه به اینکه انتظار می‌رود آیفون SE 4 سال 2025 روانه بازار شود، می‌توان فرض کرد که مدل‌های استاندارد آیفون نیز یک سال قبل از عرضه دستگاه کوچک‌تر، این به‌روزرسانی سخت‌افزاری را دریافت کنند.
 
درنهایت این منبع اعلام کرده است که آیفون S‌E 4 روی پنل پشتی خود فقط یک دوربین خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.