اپلیکیشن

تلفن همراه

August 14, 2023
16:54 دوشنبه، 23ام مردادماه 1402
کد خبر: 148505

چگونه ریپلای اینستاگرام را فعال کنیم؟

در این مقاله آموزشی، روش فعال‌کردن ریپلای به پیام‌ها در اینستاگرام و دلایل فعال‌نشدن آن برای برخی از حساب‌ها را شرح خواهیم داد.
 
 
 
ریپلای یا پاسخ به پیام‌های دایرکت در اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی است که تقریباً دو سال از رونمایی آن می‌گذرد؛ اما برای بسیاری از کاربران فعال نشده است یا هنوز به‌دلایلی نمی‌توان آن را فعال کرد. درواقع، اینستاگرام با ادغام‌کردن دایرکت قدیمی با مسنجر و تزریق امکانات مسنجر فیسبوک، سعی کرده است تجربه‌ی پیام‌رسانی در این شبکه‌ی اجتماعی را ارتقا و امکانات آن را افزایش دهد.
 
ریپلای در اینستاگرام یکی از ویژگی‌هایی بود که کاربران برای بهره‌مندی از درخواست زیادی داده بودند و با اضافه‌شدن ویژگی‌های مسنجر فیسبوک به اینستاگرام، کاربران می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند. برای فعال‌کردن این ویژگی، مراحل گفته‌شده در این مقاله را دنبال کنید و اگر موفق نشدید، با بررسی موانع و مشکلات ممکن، آن‌ها را رفع کنید.
 
بررسی امکان ارتقا به مسنجر جدید و فعال کردن ریپلای اینستاگرام
همان‌طورکه گفتیم، برای فعال‌کردن ریپلای در اینستاگرام باید دایرکت قدیمی را به مسنجر جدید ارتقا دهید. از‌آن‌‌جا‌که این امکان هنوز دردسترس برخی از حساب‌های اینستاگرام قرار نگرفته است، باید ابتدا بررسی کنید که گزینه‌ی آن در حساب‌هایی که استفاده می‌کنید، وجود دارد یا خیر. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.
 
اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی آیفون یا اندروید خود باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید.
 
 
روی گزینه‌ی سه خط در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. اکنون از منو بازشده،‌ بررسی کنید گزینه‌ی Update messaging وجود دارد یا خیر؟ اگر این گزینه را مشاهده می‌کنید،‌ روی آن ضربه بزنید.
 
 
گزینه‌ی Update را انتخاب کنید. توجه کنید که بعد از انتخاب این گزینه، تمامی مکالمات قبلی شما حفظ می‌شود؛ اما امکان بازگشت به دایرکت قبلی نیز وجود ندارد. اگر هم این گزینه برایتان وجود ندارد، به بخش بعد بروید تا علل این مشکل و راه‌حل‌های احتمالی را بررسی کنید.
 
دلایل فعال نشدن ریپلای به پیام ها در اینستاگرام
قابلیت ارتقا به دایرکت جدید و اضافه‌شدن ویژگی‌های فیسبوک مسنجر به دایرکت اینستاگرام، دو سال بعد از رونمایی هنوز برای بسیاری از کاربران نشان داده نمی‌شود. این مشکل ممکن است به‌دلایل زیر رخ دهد:
 
شایع‌ترین دلیل محدودیت‌های موقعیت مکانی است. متا برخی از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در بعضی از مناطق عرضه نمی‌کند و قابلیت‌های جدید پیام‌رسانی در اینستاگرام، یکی از این محدودیت‌ها است. ازاین‌رو طبق اعلام این شرکت، مسنجر جدید برای مناطقی چون ژاپن و اروپا دردسترس نیست. البته براساس صفحه‌ی پشتیبانی اینستاگرام مربوط به این ویژگی، به‌نظر می‌رسد استفاده از این قابلیت در ایران نیز محدودیت داشته باشد. بااین‌حال، این قابلیت برای بسیاری از کاربران ایرانی فعال شده است. توجه کنید حتی اگر به‌صورت اتفاقی یا با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی از موقعیت کشورهای مذکور، در اینستاگرام ثبت‌نام کرده باشید، ممکن است این‌ گزینه برای شما نشان داده نشود.
یکی دیگر از احتمالات مطرح‌شده آن است که به‌دلیل فعال‌شدن تدریجی برخی از قابلیت‌ها (از سمت سرور) گاهی انتظار برای فعال‌شدن آن‌ها بسیار زمان‌بر می‌شود. حتی به‌‌دلیل بروز باگ ممکن است تا زمانی‌که مشکل را گزارش نکنید، این قابلیت‌ها برای شما نشان داده نشود. طبق گزارش برخی از کاربران، آنان در حساب‌های بسیار قدیمی خود اطلاعیه ارتقای دایرکت و فعال‌کردن ویژگی‌های جدید پیام‌رسانی را دریافت نکرده‌اند؛ درحالی‌که اکانت‌هایی که بسیار دیرتر ساخته شده‌اند یا حتی به‌تازگی ساخته‌شده‌اند، به‌صورت پیش‌فرض از مسنجر جدید به‌جای دایرکت برخوردارند.
به‌روز‌نبودن اپلیکیشن اینستاگرام با احتمال بسیار اندکی ممکن است دلیل این موضوع باشد. اگر مدت‌ها است اینستاگرام را آپدیت نکرده‌اید، می‌توانید آن‌را از پلی‌استور یا اپ‌استور به‌روز و از قسمت قبل مشاهده کنید که گزینه ارتقا به مسنجر اضافه شده است یا خیر.
 
 
 
توجه کنید روش‌های زیادی برای برطرف‌کردن این مشکل در فضای اینترنت مطرح‌ شده است؛ از‌جمله پاک‌کردن اپلیکیشن و نصب مجدد آن، عضویت در دریافت نسخه‌های بتا، اتصال به نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، اتصال به حساب فیسبوک. بااین‌حال، متأسفانه هیچ‌کدام به‌عنوان راه‌حل قطعی جواب نمی‌دهد.
 
گزارش باگ فعال نشدن ریپلای اینستاگرام
اگر احتمال می‌دهید ظاهر‌نشدن گزینه Update messaging به‌‌دلیل بروز باگ باشد، با استفاده از قابلیت Report a Problem در اپلیکیشن، می‌توانید این مشکل را به اینستاگرام گزارش کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.
 
اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی آیفون یا اندروید خود باز کنید و به قسمت پروفایل خود بروید.
روی گزینه‌ی سه‌خط در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید.
وارد قسمت Help شوید و Report a Problem را انتخاب کنید. دوباره روی Report a problem ضربه بزنید.
در صفحه‌ی ظاهرشده مشکل نشان داده نشدن گزینه Update messaging را به زبان انگلیسی عنوان کنید. می‌توانید از متن پیشنهادی زیر استفاده کنید:
The feature of "Update messaging" is not showing in my Instagram app. Please fix this issue as soon as possible. Thanks
درصورت تمایل، می‌توانید با انتخاب Take screenshot، از صفحه‌ی اصلی اینستاگرام خود که آیکون دایرکت را نشان می‌دهد، عکس بگیرید و در این قسمت اضافه کنید. پس از انتخاب این‌ گزینه، حالت اسکرین‌شات فعال می‌شود، در این وضعیت، به منو قبل برگردید تا به صفحه فید اینستاگرام برسید. سپس، روی آیکون دوربین ضربه بزنید تا عکس در فرم گزارش مشکل پیوست شود.
در آخر روی گزینه‌ی Submit ضربه بزنید.
 
نحوه فعال سازی ریپلای اینستاگرام در اندروید و آیفون
برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید و از گوشه بالایی سمت راست صفحه‌ی اصلی، روی آیکون مسنجر ضربه بزنید.
یک مکالمه را انتخاب کنید. پیامی را پیدا کنید که می‌خواهید به آن پاسخ دهید. انگشت خود را روی پیام به‌سمت راست بکشید تا دکمه‌ی پاسخ را ببینید و رها کنید. اگر می‌خواهید روی یکی از پیام‌های خودتان ریپلای بزنید، انگشت خود را به‌سمت چپ بکشید.
 
 
همچنین، می‌توانید پیامی را فشار دهید و نگه دارید و روی دکمه‌ی Reply ضربه بزنید.
 
 
اکنون خواهید دید که پیام اصلی در بالای کادر متن نمایش داده می‌شود. این بدان‌معنی است که پاسخ فعلی شما به پیام خاص مرتبط خواهد شد. پاسخ خود را تایپ و ارسال کنید.
 
 
پاسخ شما همراه با پیام اصلی در بالای صفحه‌نمایش داده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید ببینید به چه چیزی پاسخ می‌دهید.
 
 
نحوه‌ی ریپلای به پیام ها در نسخه وب اینستاگرام
پس از به‌روزرسانی، امکان پاسخ به پیامی خاص برای اینستاگرام در وب نیز دردسترس خواهد بود.
 
برای دسترسی به این ویژگی، وب‌سایت اینستاگرام را در مرورگر وب کامپیوتر خود باز کنید و به بخش پیام‌ها (DM) بروید.
مکالمه‌ای را از سمت چپ صفحه انتخاب کنید.
در نمای مکالمه، پیامی را پیدا کنید که می‌خواهید مستقیماً به آن پاسخ دهید. نشانگر ماوس را روی آن نگه دارید و روی آیکون Reply کلیک کنید.
در مرحله‌ی بعد، پیامی را در کادر متن وارد و روی دکمه‌ی Send کلیک کنید.
اکنون پیام اصلی در بالای پاسخ شما ضمیمه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.