بازی

فناوری اطلاعات

August 18, 2023
8:54 جمعه، 27ام مردادماه 1402
کد خبر: 148599

فروشگاه آنلاین ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت تعطیل می‌شود

مایکروسافت اعلام کرد فروشگاه و بازار آنلاین ایکس باکس ۳۶۰ را در سال میلادی آینده تعطیل خواهد کرد و به جدیدترین کنسول‌ها و سرویس اشتراکی «گیم پاس» خود متمرکز می‌شود.
 
طبق پستی که در وب سایت ایکس باکس انتشار یافت، فروشگاه ایکس باکس ۳۶۰ و بازار ایکس باکس ۳۶۰ در ۲۹ ژوییه سال ۲۰۲۴ تعطیل خواهند شد و گیمرهایی که از کنسول قدیمی استفاده می کنند، قادر نخواهند بود بازیهای جدید را خریداری و دانلود کنند.
 
با این حال، مایکروسافت به کاربران اجازه می دهد تا با بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ که خریداری کرده بودند و بازیهای قدیمی که با کنسول سازگاز هستند، بازی کنند.
 
در پست ایکس باکس آمده است: از زمانی که ایکس باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، تغییرات زیادی روی داده است. فناوری متحول شده، انتظارات گیمرها تغییر کرده است و ما روی تبدیل «ایکس باکس سری ایکس اس» به بهترین مکان برای بازی در حال حاضر و در آینده متمرکز شده ایم.
 
مایکروسافت تولید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد و یک سال بعد، سرویس بازی ایکس باکس «گیم پاس» (Xbox Game Pass ) را راه اندازی کرد که روی کنسول‌ها و سیستمهای عامل ویندوز قابل دسترس است.
 
در راستای اقدام اخیر مایکروسافت، اپلیکیشن فیلمها و تلویزیون هم در کنسول قدیمی‌تر حذف خواهد شد.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایکس باکس ۳۶۰ یکی از پرفروشترین کنسول‌های بازی همه زمانها شناخته می‌شود که رقیب جدی پلی استیشن ۳ سونی بود. مایکروسافت تا سال ۲۰۱۴، حدود ۸۴ میلیون دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ فروخته بود و همان سال، همزمان با عرضه مدل جدید «ایکس باکس وان»، انتشار آمار فروش این کنسول را متوقف کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.