تلفن همراه

فناوری

August 23, 2023
12:59 چهارشنبه، 1ام شهریورماه 1402
کد خبر: 148828

جزئیات جدیدی از اگزینوس 2400 افشا شد: گرافیک Xclipse 940 و ارتباط ماهواره‌ای

اگزینوس 2400 در سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای و دوربین 320 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.
 
 
 
 
پس از یک سال غیبت، حالا گفته می‌شود که سامسونگ می‌خواهد دوباره از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدارش استفاده کند. کره‌ای‌ها ظاهراً به‌دنبال استفاده از اگزینوس 2400 در سری گلکسی S24 هستند و حالا شاهد افشای جزئیات جدیدی درباره آن‌ها هستیم.
 
درحالی‌که انتظار نداریم اگزینوس 2400 قادر به رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 3 و دایمنسیتی 9300 باشد، اما استفاده از آن منجر به کاهش هزینه‌های سامسونگ خواهد شد. سایت آنتوتو مشخصات این تراشه منتشر کرده است.
 
مشخصات تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ
گفته می‌شود چیپ آینده سامسونگ CPU با 10 هسته پردازشی خواهد داشت که پیکربندی‌اش 4 + 3 + 2 + 1 هسته است و از یک هسته Cortex-X4‌با فرکانس 3.10 گیگاهرتز بهره می‌برد. البته شایعه‌ای در گذشته به فرکانس 3.20 گیگاهرتز هم اشاره کرده بود.
 
 
 
در کنار ۱۰ هسته پردازشی، ظاهراً با پردازشگر گرافیکی جدید Xclipse 940 هم روبه‌رو می‌شویم که مبتنی بر معماری RDNA2‌ شرکت AMD است. به‌نظر می‌رسد این پردازشگر گرافیکی در مقایسه با Xclipse 920، تا 2 برابر واحد محاسباتی بیشتری داشته باشد؛ بااین‌حال، نباید منتظر افزایش دوبرابری عملکرد باشیم.
 
این تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ به تولید می‌رسد که البته بهینه‌تر از نسل قبلی استفاده‌شده در اگزینوس 2200 خواهد بود. گفته می‌شود سامسونگ برای اگزینوس 2400 به سراغ مودم اگزینوس 5300 5G می‌رود؛ مودمی که طبق شایعات حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 3.87 مگابیت بر ثانیه دارد.
 
یکی از ویژگی‌های جذاب نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس، پشتیبانی از ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای است؛ البته شایعه‌ای در گذشته گفته بود که سری گلکسی S24 از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.
 
از سایر مشخصات احتمالی اگزینوس 2400 می‌توان به پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، رم LPDDR5X با حداکثر پهنای باند 8.5 گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از دوربین 320 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.