فناوری اطلاعات

August 27, 2023
16:49 یکشنبه، 5ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149031

آیا شیائومی می‌تواند در صنعت خودروهای برقی موفق شود؟

اگرچه ورود به صنعت خودروهای برقی برای هیچ شرکتی آسان نیست، شیائومی می‌تواند با رفع برخی مشکلات در این حوزه موفق شود.
 
 
 
برنامه‌های شیائومی برای عرضه‌ی اولین خودرو الکتریکی این شرکت پیشرفت‌های خوبی کرده است. این برند اخیراً نام دامین Xiamiev.com را ثبت کرده است که علاقه‌ی فزاینده‌ی آن به خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر‌این، نمونه‌های اولیه‌ی خودرو برقی شیائومی قبلاً در جاده‌های چین دیده شده است.
 
انتظار می‌رود خودرو شیائومی اواسط سال ۲۰۲۴ معرفی شود. این شرکت هنوز جزئیات زیادی از مشخصات خودرو برقی خود منتشر نکرده؛ اما طبق شایعات، با سدان سایز‌متوسطی مواجه خواهیم بود که با هربار شارژ حدود ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. طبق برخی گزارش‌ها، این شرکت برای ساخت باتری‌های موردنیاز خودرو خود با تأمین‌کننده‌هایی مثل CALB و CATL وارد همکاری شده است.
 
شیائومی، تنها غول فناوری چینی نیست که قصد دارد وارد بازار خودروهای برقی شود. برندهای دیگری مثل بایدو و هواوی نیز در حال تولید خودروهای الکتریکی هستند و دولت چین نیز به تولیدکنندگان این نوع وسایل نقلیه، یارانه‌هایی ارائه می‌دهد تا به رشد بازار آن‌ها کمک کند.
 
 
 
ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی، پیشرفتی بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود. این برند درحال‌حاضر پایگاه گسترده‌ای از مشتریان و سابقه‌ای بسیار خوبی در ارائه‌ی نوآوری‌های تکنولوژیک دارد. اگر شیائومی بتواند خودرو الکتریکی خود را با موفقیت روانه‌ی بازار کند، احتمال تبدیل‌شدن آن به یکی از بزرگان صنعت مذکور وجود دارد.
 
چه عواملی بر موفقیت خودرو شیائومی تأثیر می‌گذارند؟
خودرو شیائومی طراحی بسیار جذابی را به‌همراه امکانات کاربردی و مدرن ارائه دهد. این محصول باید به جدیدترین تکنولوژی‌ها مثل سیستم رانندگی خودکار و سیستم اطلاعات سرگرمی و مانیتور لمسی بزرگ نیز مجهز شود.
 
قیمت خودرو برقی شیائومی باید طوری تغیین شود که از محصولات رقیب مناسب‌تر باشد. این شرکت همچنین باید گزینه‌هایی برای فروش آسان‌تر به مشتریانش ارائه دهد.
 
 
 
استراتژی بازاریابی و فروش خودرو شیائومی باید ازطریق ایجاد کمپین بسیار قدرتمند برای ایجاد آگاهی از این محصول طراحی شود. همچنین، این برند باید شبکه‌ی فروش بسیار قدرتمندی برای عرضه‌ی خودرو به مصرف‌کنندگان داشته باشد.
 
اگر شیائومی بتواند عوامل ذکرشده را با موفقیت انجام دهد، خودرو این شرکت قابلیت‌های دستیابی به موفقیت بزرگ را دارد. این برند منابع و تخصص لازم برای تبدیل ایده‌ی خودرو برقی به محصولی واقعی را دارد. اگر غول فناوری چینی بتواند برنامه‌های خود را به‌طور مؤثر اجرا کند، خودرو الکتریکی این شرکت می تواند به یکی از مهم‌ترین محصولات صنعت خودروهای برقی تبدیل شود.
 
عوامل مؤثر بر موفقیت خودرو شیائومی
بازار خودروهای برقی در جهان هنوز در مراحل اولیه‌ است و پیش‌بینی عملکرد آن در آینده بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد. اگر این صنعت به‌سرعت رشد کند، خودرو شیائومی می‌تواند از مسیر موجود نهایت استفاده را ببرد. به‌هرحال، اگر رشد بازار مذکور با سرعت کم پیش برود یا حتی سرعت رشد آن کاهش یابد، خودرو شیائومی می‌تواند با مشکلات متعددی مواجه شود.
 
 
 
رقابت ازطرف سایر سازندگان خودروهای برقی ازجمله تسلا و فولکس واگن و جنرال موتورز روبه‌رو خواهد شد. این شرکت‌ها تجربه‌ی بیشتری در بازار خودروهای الکتریکی دارند و علاوه‌براین هزینه‌ی بیشتری برای تحقیق‌وتوسعه صرف می‌کنند.
 
محیط نظارتی نیز برای وسایل نقلیه‌ی برقی به‌طور مداوم در حال تغییر است؛ به‌همین‌دلیل، شیائومی باید در جریان این تغییرات قرار گیرد تا اطمینان حاصل کند که خودرو این شرکت با همه‌ی مقررات موجود، مطابقت داشته باشد.
 
چشم‌انداز ورود شیائومی به صنعت خودروهای برقی
شیائومی شرکت فناوری چندملیتی چینی است که در تولید لوازم الکتریکی مصرفی و لوازم خانگی هوشمند و ارائه‌ی خدمات اینترنتی تخصص دارد. در سال‌های اخیر، این برند محصولات و خدماتش را در بازارهای جدیدی ارائه داده و جدیدترین جاه‌طلبی آن، ورود به بازار خودروهای الکتریکی است.
 
شیائومی می‌تواند به‌طور خاص بر تولید خودرو برقی برای بازار چین تمرکز کند؛ زیرا این کشور بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است. همچنین، شیائومی می‌تواند با سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی همکاری کند. این اقدام به برند چینی کمک می‌کند از تجربه‌ی ارزشمند برندهای دیگر درس بگیرد و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکند.
 
افزون‌براین، شیائومی می‌تواند بر ساخت خودرو الکتریکی ارزان‌قیمت تمرکز کند. این اقدام باعث می‌شود که خودرو برقی شرکت چینی برای طیف گسترده‌تری از مصرف‌کنندگان دردسترس باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.