تلفن همراه

گجت

September 1, 2023
18:00 جمعه، 10ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149200

سامسونگ دیگر در میان سه تولیدکننده برتر ساعت هوشمند نیست

گزارش فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ از کاهش سهم اپل و بهبود سهم هواوی در این بازار حکایت می‌کند.
اگرچه رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند بسیار شدید است، برندهای مختلف سعی می‌کنند تا دامنه‌ی محصولاتشان را گسترش دهند و در بخش‌های دیگری مثل ساعت‌های هوشمند نیز حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
 
درحال‌حاضر، اپل، هواوی، سامسونگ، شیائومی، اوپو و بسیاری شرکت‌های مطرح دیگر، ساعت هوشمند تولید می‌کنند که باعث شده است ارزش بازار این محصولات به میلیاردها دلار برسد. کانترپوینت اخیراً گزارشی درباره‌ی میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است که جزئیات جالبی را درباره‌ی این بازار نشان می‌دهد.
 
خیز برندهای هندی در بازار ساعت‌های هوشمند
اولین نکته‌ای که در گزارش کانترپوینت جلب‌ توجه می‌کند، افزایش فروش جهانی ساعت‌های هوشمند است. بر همین‌ اساس، درحالی‌که فروش این محصولات در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ و سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۳ با کاهش همراه بود، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است. مشخصاً بخش مهمی از این افزایش فروش به برندهای هندی مربوط می‌شود.
 
 
 
فروش ساعت‌های هوشمند در هند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده است و ۳۴ درصد از سهم کل بازار را تشکیل می‌دهند. در آمریکای‌شمالی و چین و سایر نقاط جهان نیز کاهش فروش ساعت‌های هوشمند را شاهد بوده‌ایم؛ اما کدام برندها موفق شدند در این دوره بر بازار مذکور تسلط پیدا کنند؟
 
اگرچه قیمت اپل واچ از بسیاری از ساعت‌های موجود در بازار گران‌تر است، طبق گزارش کانترپوینت، این شرکت بار‌دیگر جایگاه خود را در صدر برترین فروشندگان ساعت هوشمند حفظ کرده؛ اما میزان فروش آن درمقایسه‌با قبل کاهش یافته است.
 
درواقع، سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ معادل ۲۷ درصد بود، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است. این کاهش باعث شد تا فروش اپل واچ برای اولین‌بار در سه‌ سال گذشته به کمتر از ۸ میلیون دستگاه برسد. باتوجه‌به اینکه بخش عمده‌ای از رشد بازار مذکور در هند اتفاق افتاده است، این وضعیت کاملاً طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا مدل‌های مقرون‌به‌صرفه در این کشور محبوبیت بسیار زیادی دارند.
 
 
 
عملکرد ساعت هوشند هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ بهتر از سایر شرکت‌ها بوده است و سهم این برند به‌خصوص در چین افزایش درخورتوجهی یافته که سهم جهانی آن را با بهبود ۳ درصدی به ۱۰ درصد رسانده است.
 
دلیل گسترش کسب‌وکار ساعت‌‌های هوشمند هواوی را می‌توان به‌ محبوبیت سری جدید Watch GT 3 Pro نسبت داد. همچنین، غول فناوری چینی قصد دارد ساعت‌های هوشمندش را در مناطق دیگری مثل اروپا و آمریکای‌شمالی عرضه کند تا سهم بیشتری از بازار جهانی به‌دست آورد.
 
سهم ساعت‌ هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ با کاهش ۱۹ درصدی مواجه شد. گفتنی است که این شرکت توانست فروش خود را در چین و هند افزایش دهد؛ اما در آمریکای‌شمالی و اروپا به‌ترتیب با کاهش فروش ۲۴ و ۱۳ درصدی مواجه شد.
 
دلیل کم‌شدن فروش ساعت‌های هوشمند غول فناوری کره‌ای افزایش رقابت از طرف برندهای دیگر مثل اپل و هواوی است. افزون‌براین، سامسونگ با مشکلاتی در زنجیره‌ی تأمین خود مواجه شده که این عامل در کاهش سهم آن از بازار مذکور بی‌تأثیر نبوده است.
 
Noise و Fire-Boltt به‌عنوان مهم‌ترین شرکت‌های هندی در بازار ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شوند و رشد سالانه‌ی فروش آن‌ها به‌ترتیب ۸۶ و ۷۰ درصد بوده است. محصولات این شرکت‌ها در رنگ‌بندی و طرح‌های متنوع عرضه می‌شوند تا بتوانند نظر طیف وسیع‌تری از خریداران را جلب کنند. مناسب‌بودن قیمت اسمارت واچ Noise و Fire-Boltt نیز باعث شده است تا افراد بیشتری به خرید این محصولات ترغیب شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.