اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

September 2, 2023
19:47 شنبه، 11ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149288

ارتقای ۷۰ درصدی کیفیت اینترنت با گسترش فیبر نوری خانگی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتن ۲۰ میلیون خانوار کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: کیفیت اینترنت با گسترش فیبر نوری خانگی تا ۷۰ درصد نسبت به وضعیت فعلی ارتقاء می یابد.

امیر محمدزاده لاجوردی چهارشنبه شب در آیین آغاز طرح فیبر نوری خانگی مازندران در ساری به فعالیت سه شیفت کاری اپراتور در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ۱۰ میلیون خانوار تا پایان امسال و ۱۰ میلیون خانوار نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که هم اکنون حدود سه میلیون خانوار و کسب و کار ها از پوشش فیبر نوری برخوردارند، گفت: دولت وظیفه دارد تا فیبر را در فاصله ۳۰۰ متری منازل برساند.

وی با اظهار این با فعالیت شبانه روزی پیمانکاران، شریان فیبر نوری در سراسر کشور جاری و ساری می شود، توضیح داد: سرعت اینترنت خانگی با "ای دی اس ال" اکنون ۱۶ مگابیت بر ثانیه است، در حالی که در بستر فیبر خانگی سرعت به هزار مگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت ترافیکی در استفاده از اینترنت کشور را باید از سیار به ثابت بلعکس کنیم، ادامه داد: اکنون نسبت ترافیک شبکه سیار۷۰ درصد و خانگی ۳۰ درصد است.

لاجوردی تصریح کرد: با توسعه ترافیک اینترنت روی شبکه فیبر نوری خانگی، کیفیت نیز به همین نسبت ارتقا می یابد.

وی به تراکم جمعیت بالا در شهر های مازندران اشاره کرد و گفت : اکنون اپراتور های متعددی در ۲۲ شهرستان این استان به صورت زمانبندی شده مشغول اجرای فیبر نوری هستند.

وی بیان داشت: طبق برنامه تا پایان دولت سیزدهم کار فیبر نوری در استان مازندران به پایان می رسد.

استاندار: مازندران هوشمند، هدف‌گذاری توسعه ای صنعت گردشگری دولت در این استان است

همچنین استاندار مازندران با اظهار این که حضور میلیون مسافران داخلی و خارجی در استان ،نیازمندی توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را دوچندان کرده است، گفت : به همین دلیل مازندران هوشمند، مورد هدف‌گذاری توسعه ای صنعت گردشگری دولت قرار گرفت.

سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در آیین عملیات اجرایی فیبر نوری خانگی مازندران که با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری برگزار شد، افزود: یکی از راهبرد های رسیدن به اهداف عالیه نظام، توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان این که مازندران هوشمند هدف‌گذاری جدی توسعه ای استان است و مهمترین شاخص برای هوشمندسازی مازندران موضوع صنعت گردشگری است، ادامه داد: حضور میلیون مسافران داخلی و خارجی در مازندران نیازمند توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی بهره وری را منوط به توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه حوزه ها به ویژه گردشگری مازندران دانست و گفت: باید سرعت اقدامات زیر بنایی را در توسعه ارتباطات با استفاده از تکنولوژی های نوین در استان بیشتر کنیم.

استاندار مازندران بر لزوم استفاده از جامعه نخبگان در هوشمندسازی مازندران تاکید کرد و گفت: مردم در فضای مسموم شده توسط دشمنان که از فرصت فضای مجازی استفاده می کنند، به درستی تصمیم گرفته و مطابق با معنویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

حسینی پور اظهار داشت: آنچه مهم است این که امید به آینده و تحول توسعه ای در چهار دهه پس از انقلاب مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی با بیان این که امروز کشوری مثل روسیه نیازمند تکنولوژی و فکر جوانان ایران است، ادامه داد: باید هر چه سریعتر به قدرت مورد نظر برسیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.