فناوری‌های پوشیدنی

September 12, 2023
6:43 سه شنبه، 21ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149570

ویژگی انقلابی برای رقیب اپل ویژن پرو؛ هدست XR سامسونگ قابلیت بویایی خواهد داشت؟

در این گزارش گفته شده که هدست XR آینده سامسونگ شبیه به ویژن پرو اپل خواهد بود و نمایشگری با تراکم پیکسل 3000ppi خواهد داشت.
 
سامسونگ مدت‌هاست روی یک هدست واقعیت گسترده (XR) کار می‌کند که احتمالاً در ژوئن 2024 معرفی خواهد شد. اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ نیز چند ماه قبل فاش شده بود و حالا در گزارش جدیدی به برخی مشخصات و ویژگی‌های قابل‌توجه آن اشاره شده است که یکی از آن‌ها می‌تواند تغییری انقلابی ایجاد کند.
 
ویژگی انقلابی هدست XR سامسونگ
 
 
براساس گزارش SamMobile، هدست XR آینده سامسونگ از ویژن پرو اپل الهام گرفته است و نمایشگری با تراکم پیکسلی حدود 3000 پیکسل در اینچ خواهد داشت. همچنین شایعه شده است که غول کره‌ای قصد دارد مانند اپل، پشتیبانی از لمس را نیز به هدست خود اضافه کند. اما مهم‌تر از همه اینکه گفته شده است که هدست سامسونگ از بویایی نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 
البته هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که هدست سامسونگ توانایی احساس بو را دارد یا می‌تواند بو ایجاد کند، اما هر دوی آن‌ها ویژگی‌های قابل‌توجه و انقلابی محسوب می‌شوند. امکان بازسازی باعث می‌شود تجربیات واقعیت مجازی این دستگاه در بازی‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر تجربه همه‌جانبه‌تری به کاربران ارائه کند.
 
در صنعت فناوری هنوز پیشرفت زیادی درزمینه دستگاه‌هایی که می‌توانند بو ایجاد کنند، انجام نشده است، اما اگر سامسونگ واقعاً این ویژگی را به هدست خود اضافه کند، می‌تواند پیشگام این حوزه باشد.
 
 
براساس گزارش‌های قبلی، به‌نظر می‌رسد که هدست واقعیت ترکیبی XR سامسونگ از پردازنده کوالکام بهره خواهد برد و سیستم‌عاملی را اجرا می‌کند که توسط گوگل توسعه یافته است. همچنین این هدست می‌تواند چندین دوربین و سنسور داشته باشد.
 
اپل در کنفرانس WWDC 2023 سرانجام از نخستین هدست واقعیت ترکیبی خود با نام اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) رونمایی کرد. در زمان معرفی این محصول گفته شده بود که هدست اپل می‌تواند تغییری را در بازار ایجاد کند که آیفون در دنیای فناوری ایجاد کرده بود و همین اتفاق نیز رخ داده است. هفته گذشته در گزارشی گفته شد که متا و ال‌جی برای رقابت با اپل ویژن پرو، احتمالاً در سال 2025 یک هدست پریمیوم عرضه می‌کنند و اپل از استقبال فراتر از انتظار توسعه‌دهندگان از هدست ویژن پرو خبر داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.