5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

September 22, 2023
17:01 جمعه، 31ام شهریورماه 1402
کد خبر: 149784

اریکسون و هواوی تعهدات خود را برای به اشتراک‌گذاری پتنت تمدید کردند

Huawei_and_Ericsson.jpg
 
ICTna.ir – وندورهای سوئدی و چینی اریکسون و هوآوی، قرارداد و توافقات مجوز متقابلی را تمدید کرده‌اند که فناوری‌های 3G، 4G و 5G را پوشش می‌دهد، برآورد میشود این توافق به اریکسون کمک می‌کند امسال 11 میلیارد کرون درآمد ناشی از پتنت و مجوز کسب کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این یک توافق نامه ثبت اختراع جهانی چند ساله است که فروش زیرساخت های شبکه و دستگاه های مصرف کننده را پوشش می دهد و به شرکت ها امکان دسترسی به فناوری های یکدیگر مانند استانداردهای 3GPP، ITU، IEEE و IETF را در محصولات مبتنی بر فناوری های  3G، 4G و 5G می دهد. 
 
به نظر می رسد علاوه بر نگاه کردن به تکالیف یکدیگر در زمینه فناوری شبکه، پول زیادی نیز در چنین پیمان هایی به دست می آید. از طرف اریکسون، درآمد سال 2023 ناشی از پتنت و مجوز چیزی در حدود 11 میلیارد کرون تخمین زده میشود. گفته شده که با توافقات بیشتر و با گسترش به حوزه های مجوز بیشتر، درآمدهای IPR اریکسون افزایش میابد.
 
کریستینا پترسون، مدیر ارشد مالکیت معنوی در اریکسون در این خصوص گفت: ما خوشحالیم که تمدید قرارداد بین مجوزهای متقابل جهانی خود با هواوی را اعلام می کنیم. هر دو شرکت مشارکت کنندگان عمده استانداردهای ارتباطات سیار هستند و ارزش مالکیت معنوی یکدیگر را می شناسند. این توافقنامه تعهد هر دو طرف را نشان می دهد که مالکیت معنوی باید مورد احترام و پاداش قرار گیرد و نوآوری های تکنولوژیکی پیشرو باید در سراسر صنعت به اشتراک گذاشته شود.
 
یک رویکرد متوازن برای صدور مجوز تضمین می کند که منافع دارندگان و مجریان اختراع به طور عادلانه تامین می شود و توسعه صنعت سالم و پایدار را به نفع مصرف کنندگان و شرکت ها در همه جا هدایت می کند.
 
آلن فن، رئیس بخش مالکیت معنوی هوآوی هم در این مورد گفت: ما از دستیابی به یک توافق نامه مجوز متقابل جهانی طولانی مدت با اریکسون خوشحالیم. شرکت‌ها به‌عنوان مشارکت‌کنندگان اصلی پتنت‌های ضروری استاندارد (SEP) برای ارتباطات سیار، ارزش مالکیت معنوی یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند و این توافق‌نامه یک محیط ثبت اختراع قوی‌تری ایجاد می‌کند. این نشان دهنده تعهدی است که هر دو طرف برای اینکه مالکیت معنوی باید به درستی مورد احترام و محافظت قرار گیرد بر آن تاکید دارند.
 
هر دو شرکت از این فرصت استفاده کردند تا نشان دهند که پرتفوی ثبت اختراع آنها چقدر قدرتمند است. در سال 2022، هواوی از نظر تعداد درخواست های ثبت اختراع با 4505 درخواست در صدر رتبه بندی متقاضیان اداره ثبت اختراع اروپا قرار گرفت، در حالی که اریکسون گفت 60هزار پتنت قوی دارد که با سرمایه گذاری سالانه بیش از 4 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه تقویت شده است.
 
همسو بودن با فناوری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای بازار مخابرات برخوردار است، جایی که مواردی مانند استانداردهای 5G برای کارکرد تلفن‌ها در مناطق مختلف جغرافیایی و ساخت شبکه مورد نیاز است. با این حال، در حالی که همه اینها برای دو تا از مهم‌ترین شرکت‌های این صنعت مانند یک برد-برد به نظر می‌رسد، پس زمینه‌ای از جنگ تجاری بین غرب و چین وجود دارد که آن‌ها خود را در دو طرف مقابل می‌بینند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.