تلفن همراه

گوشی

September 23, 2023
17:28 شنبه، 1ام مهرماه 1402
کد خبر: 149804

در رقابتی ناعادلانه، تراشه A17 Pro آیفون ۱۵ پرو پرچم‌دار جدید کوالکام را نابود کرد

امتیازات مقدماتی Snapdragon 8 Gen 3 در گیک‌بنچ بسیار کمتر از A17 Pro بوده است؛ اما مقایسه‌ی این دو فعلاً منطقی نیست.
 
 
شیائومی گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳ را فردا در چین رونمایی می‌کند و احتمالاً مدتی بعد شاهد رونمایی گوشی مورد انتظار ردمی K70 پرو خواهیم بود. چینی‌ها فعلاً اطلاعاتی درباره‌ی ردمی K70 پرو منتشر نکرده‌اند، بااین‌حال دستگاهی با شماره‌مدل 23117RK66C در گیک‌بنچ رؤیت شده که احتمالاً همان ردمی K70 پرو است.
 
دیتابیس گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گوشی Redmi K70 Pro به اندروید ۱۴ و ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده‌‌ی هشت هسته‌ای مجهز است. در واحد سی‌پی‌یو این تراشه از یک هسته‌ی اصلی، دو هسته‌ی میانی و پنج هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌شود و فرکانس پردازشی به ۳٫۱۹ گیگاهرتز می‌رسد. این مشخصات احتمالاً به پردازنده‌ی پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 اشاره دارند.
 
بر اساس گزارش مای‌اسمارت‌پرایس، گوشی ردمی کی ۷۰ پرو شیائومی توانسته است در گیک‌بنچ ۵ امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۱۰۰ و امتیاز چند هسته‌ای ۵٬۱۵۰ را کسب کند. نسخه‌ی ششم گیک‌بنچ از چند ماه پیش در دسترس قرار گرفته است. گیک‌بنچ ۶ معمولاً امتیاز بالاتری برای پردازنده‌ها نشان می‌دهد.
 
وب‌سایت تامز گاید می‌گوید پردازنده‌ی A17 Pro در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس (که رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen 3 محسوب می‌شود) امتیاز تک هسته‌ای ۲٬۷۸۳ و امتیاز چند هسته‌ای ۶٬۹۴۵ را کسب کرده است.
 
زود است بخواهیم Snapdragon 8 Gen 3 را با تراشه‌ی پرچم‌دار جدید اپل مقایسه کنیم. کوالکام هنوز Snapdragon 8 Gen 3 را معرفی نکرده است و این پردازنده در ادامه‌ی مسیر بهبودهای بیشتری تجربه می‌کند. ضمناً فراموش نکنید امتیاز Snapdragon 8 Gen 3 در گیک‌بنچ ۵ و امتیاز A17 Pro در گیک‌بنچ ۶ ثبت شده است.
 
شیائومی سال گذشته در گوشی ردمی K60 پرو از پردازنده‌ی پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 استفاده کرد. آن گوشی به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام، قدرت زیادی در حوزه‌ی گیمینگ داشت. کوالکام می‌خواهد Snapdragon 8 Gen 3 را ماه آینده رونمایی کند.
 
فعلاً مشخص نیست که قیمت گوشی شیائومی ردمی K70 پرو چقدر خواهد بود. همچنین نمی‌دانیم که قیمت CPU اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تا چه حد روی قیمت گوشی موردبحث اثر می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.