فناوری اطلاعات

September 25, 2023
16:09 دوشنبه، 3ام مهرماه 1402
کد خبر: 149859

مایکروسافت خسارت مالی مشتریانش را تقبل می کند

مایکروسافت اعلام کرد اگر مشتریانی که از محصولات هوش مصنوعی آن استفاده می کنند با شکایت های نقض قانون کپی رایت از سوی شرکت های طرف ثالث روبرو شوند، هزینه های حقوقی آنها را تقبل می کند.
 
 
به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد این اقدام محافظتی را تا زمانی برای مشتریانش فراهم می کند که از دستورالعمل ها و فیلترهای مخصوص محتوا که در محصولات تعبیه شده، پیروی کنند.
 
دستورالعمل ها و فیلترهای مذکور برای جلوگیری از تولید محتوای ناقض قانون کپی رایت در محصولات هوش مصنوعی به کار رفته است.
 
با این وجود اقدام مذکور تحت شرایطی اجرا می شود زیرا شرکت آمریکایی نمی خواهد از فناوری آن برای مقاصد مخرب استفاده شود. کاربران باید ازفیلترهای محتوا و دیگر سیستم های ایمنی استفاده کنند که مایکروسافت در محصولاتش فراهم کرده و نباید محتوای ناقض قوانین تولید کنند. به عنوان مثال افراد نباید داده هایی که مجوز استفاده از آنها را ندارند، به کار گیرند.
 
مایکروسافت می خواهد به مشتریانش اطمینان دهد سرویس ها و خروجی که تولید می کنند، هیچ نگرانی حقوقی در بر ندارد. این شرکت قبلا اعلام کرده بود اگر افراد با شکایات مبتنی بر کپی رایت روبرو شوند، مسئولیت ریسک های حقوقی احتمالی را تقبل می کند.
 
این شرکت در ادامه توضیح داده اگر یک طرف ثالث از مشتریان تجاری اش شکایت کند و مشتری مجبور شود مبلغی را در نتیجه رای نامساعد دادگاه یا برای تسویه بپردازد، شرکت آمریکایی آن را تقبل می کند.
 
مایکروسافت یکی از شرکت های اصلی توسعه دهنده هوش مصنوعی مولد است که در شرکت اوپن ای آی، سازنده چت بات چت جی پی تی نیز سرمایه گذاری کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.