تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 26, 2023
4:39 سه شنبه، 4ام مهرماه 1402
کد خبر: 149867

کاهش جهانی قیمت بازار فناوری‌های پوشیدنی

 
kid-confused-by-smartwatch-770x285.jpg
 
ICTna.ir – مرکز تحقیقاتی IDC می گوید که این هفته داده های جدید بازار و پیش بینی های فناوری های پوشیدنی را به اشتراک گذاشته است. یافته‌های سرفصل آن نشان می‌دهد که سایز این بازار در سه ماه منتهی به پایان ژوئن 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 116.3 میلیون دستگاه رسیده است. این رشد پس از دو فصل کاهش حاصل شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اعداد سه ماهه دوم سال به این معنی است که IDC اکنون پیش‌بینی می‌کند که سایز بازار دستگاه‌های پوشیدنی برای کل سال به 520 میلیون دستگاه برسد که افزایش 5.6 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. پیشبینی میشود تا سال 2027 بازار گسترش خواهد یافت و به 625.4 میلیون محموله می رسد که CAGR 4.7٪ است.
 
در حالی که بازگشت به رشد یک خبر مثبت برای سازندگان دستگاه های پوشیدنی است، اما جنبه منفی ای هم وجود دارد. IDC خاطرنشان کرد که افزایش محموله ها در سه ماهه دوم "به قیمت تمام شده ارزش بازار منتتج شد." میانگین قیمت‌های فروش به دلیل افزایش رقابت و اعمال تخفیف خرده‌فروشان به منظور کاهش موجودی اضافی، کاهش یافت. این شرکت تحلیلگر ارقامی را در مورد میانگین قیمت ها یا ارزش کل بازار به اشتراک نمی گذارد، اما به وضوح این نگرانی برای همه روشن است.
 
داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد طرف‌های درگیر بیشتر از گذشته است، یا دستکم حداقل تعداد شرکت‌هایی که سطح معقولی از مشارکت دارند در حال افزایش است.
 
Ramon T. Llamas، مدیر تحقیقات تیم فناوری های پوشیدنی IDC، گفت: بیشتر مصرف‌کنندگان در مورد ابزارهای پوشیدنی به برندهای محبوبی مانند اپل، سامسونگ و فیت بیت فکر می‌کنند.
 
در واقع، نام های بزرگ در صحنه فناوری هنوز بر بازار تسلط دارند (نمودار را ببینید):
 
 
IDC-wearables-2Q23.jpg
 
لاماس گفت: «اما شرکت‌های کوچک‌تر متعددی هستند که ممکن است آرزوهای جهانی را به عنوان رهبران بازار نداشته باشند، اما در عوض روی مناطق جغرافیایی خاصی مانند چین و هند با دستگاه‌های کاملاً برجسته که انتظارات قیمتی را برآورده می‌کنند، تمرکز می‌کنند.
 
تصور اینکه برخی از این برندها به عنوان محبوب ترین برندهای جهان ذکر شوند، یا تصور حرکت به بازارهای مجاور که هنوز تقاضای سرکوب شده به طور کامل ارضا نشده است، چندان سخت نیست.
 
تنها رقابت بر سر قیمت نیست که سهم بازار بازیگران کوچک‌تر را هدایت می‌کند. IDC می‌گوید، سازندگان پوشیدنی‌های های تکی نیز در حال ظهور هستند که دستگاه‌هایی را تولید می‌کنند که به تمایل روزافزون مصرف‌کنندگان برای ردیابی سلامت کامل‌تر پاسخ می‌دهد و تقاضا برای ویژگی‌هایی مانند نظارت بر خواب، معیارهای بازیابی ورزش را برجسته می‌کند.
 
این جایی است که برندهای کوچک‌تر مانند Oura، Whoop و Withings توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای ایجاد کنند، اگرچه بسیاری از برندهای معروف و برخی شرکت‌های محلی به دقت به این فضا نگاه می‌کنند و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده محصولاتی را مانند انگشترهای هوشمند عرضه کنند.
 
جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات، Mobility and Consumer Device Trackers در IDC گفت: Oura حلقه هوشمند تولید می کند، Whoop روی سلامتی و تناسب اندام، به ویژه ریکاوری ورزش متمرکز است و Withings یک سازنده ساعت هوشمند است.
 
IDC پیش‌بینی می‌کند ساعت‌های هوشمند یکی از بزرگ‌ترین دسته‌بندی‌های دستگاه‌های پوشیدنی هستند و تقریباً 32 درصد از سایز این بازار در سال 2023 را تشکیل خواهند داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.