بازی

فناوری اطلاعات

September 30, 2023
8:17 شنبه، 8ام مهرماه 1402
کد خبر: 149930

چگونه پلی استیشن 5 را به اینترنت وصل کنیم؟

در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی وصل‌کردن پلی استیشن 5 به اینترنت را به شما آموزش دهیم.
اتصال کنسول PS5 به اینترنت اجرای بازی‌های آنلاین و به‌روزرسانی سیستم‌عامل و حتی استریم بازی‌ها را ممکن می‌کند؛ اما چگونه می‌توان این قابلیت مهم را فعال کرد؟
 
برای اتصال کنسول پلی استیشن 5 به اینترنت دو راهکار وجود دارد: ۱. دستگاه را مستقیم با کابل LAN به مودم و اینترنت وصل کنید؛ ۲. دستگاه را با استفاده از WIFI به اینترنت متصل کنید. در‌ادامه‌ی مقاله، هر دو روش را توضیح می‌دهیم.
 
وصل‌کردن PS5 به اینترنت
همان‌طور‌که اشاره کردیم، برای وصل‌کردن کنسول پلی استیشن ۵ به اینترنت دو روش وجود دارد:
 
۱. وصل‌کردن کنسول PS5 به اینترنت با کابل LAN
برای اتصال کنسول خود به اینترنت با استفاده از کابل، می‌توانید کابل مودم را به پشت کنسول PS5 و به سوکت شبکه‌ی لن متصل کنید. سپس، برای کانفیگ نرم‌افزاری باید این مراحل را طی کنید:
 
به بخش تنظیمات (Settings) کنسول وارد شوید.
درادامه، به بخش Network بروید و گزینه‌ی Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.
به بخش Set Up Wired Lan بروید و روی Connect بزنید تا کنسول تنظیمات استاندارد را به‌صورت خودکار انجام‌ دهد.
برای دسترسی به تنظیمات سفارشی، می‌توانید از بخش Advanced Settings نیز استفاده کنید.
 
 
 
دقت کنید که اتصال کنسول PS5 برای بازی آنلاین، با استفاده از کابل LAN پایداری بیشتری دارد.
 
۲. وصل‌کردن کنسول PS5 با استفاده از WIFI
برای این‌ روش باید به بخش Settings کنسول خود بروید.
 
 
 
وارد بخش Network شوید و سپس روی Set Up Internet Connection بزنید.
 
 
 
درادامه، وارد بخش تنظمات شوید و گزینه‌ی Connect to the Internet را فعال کنید و به بخش Set Up Internet Connection بروید.
 
 
 
درنهایت، از بین فهرست بازشده WiFi خود را پیدا کنید و با وارد‌کردن رمز متصل بشوید.
 
 
 
در‌صورتی‌که وای‌فای روشن بود؛ اما در فهرست مشخص نشد، به گزینه‌ی Set Up Manually بروید و به‌ آن نام وای‌فای و رمزعبور را به‌صورت دستی بدهید تا بشناسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.