5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 30, 2023
18:06 شنبه، 8ام مهرماه 1402
کد خبر: 149982

گزارش اتحادیه اروپا اهداف دیجیتالی 2030 را مورد تردید قرار می دهد

EU flag.jpg
 
ICTna.ir – اتحادیه اروپا این هفته اولین گزارش سالانه وضعیت دهه دیجیتال خود را منتشر کرد که بیش از آنکه مطالعه ای در مورد چشم انداز دیجیتال فعلی باشد، عملا سرزنش وضعیت سرمایه گذاری در این حوزه بود!
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پیام اصلی این گزارش این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا کارهای زیادی برای انجام دادن در راستای اهداف مختلف این اتحادیه در پایان دهه دارند.
 
بروکسل این گزارش را به‌عنوان "تلاش کشورهای عضو برای اقدام جمعی برای رسیدگی به شکاف‌های سرمایه‌گذاری فعلی، تسریع تحول دیجیتال در اروپا و تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف برنامه سیاست‌گذاری دهه دیجیتال (DDPP)" توصیف می‌کند.
 
این گزارش به ما یادآوری می کند که اتحادیه اروپا پوشش کامل گیگابیتی تا سال 2030 و شبکه های 5G را در تمام مناطق پرجمعیت هدف قرار داده است. در حال حاضر، شبکه های فیبر، که آشکارا برای پوشش گیگابیتی حیاتی هستند، تنها به 56 درصد از خانواده ها می رسد. پوشش 5G در 81 درصد جمعیت بهتر است، اما این رقم در مناطق روستایی به طور قابل توجهی تنها به 51 درصد میرسد.
 
علاوه بر این، در این گزارش آمده است: استقرار شبکه‌های مستقل 5G با تأخیر مواجه است و 5G همچنان از نظر کیفیت با توجه به انتظارات کاربران نهایی و نیازهای صنعت ضعیف است. در واقع، ارقام اخیر انجمن جهانی تامین کنندگان تلفن همراه (GSA) نشان می‌دهد که سوئیچ‌های شبکه مستقل 5G با سرعت بسیار پایینی در سطح جهانی اتفاق می‌افتد.
 
اتحادیه اروپا می افزاید که 55 درصد از خانوارهای روستایی هنوز از هیچ شبکه پیشرفته خدمات رسانی استفاده نمی کنند و 9 درصد هنوز هیچ گونه پوشش شبکه ثابتی ندارند.
 
سرمایه گذاری اضافی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف پوشش گیگابیتی و 5G را به 200 میلیارد یورو می رساند و از کشورها می خواهد تا شکاف های پوشش خود را ترسیم کنند و گزینه های تامین مالی را برای تکمیل سرمایه گذاری خصوصی در مناطقی که از نظر تجاری قابل دوام نیستند، بررسی کنند. به‌طور دقیق، گزارش اتحادیه اروپا بیان می‌کند که سرمایه‌گذاری اضافی «حداقل 200 میلیارد یورو» نیاز دارد، رقمی که به‌طور مؤثری بی‌معنی و نشدنی است، اما حداقل می‌توانیم ایده‌ای از کل فضای کار مورد نیاز داشته باشیم.
 
بقیه گزارش، اهداف اعلام شده قبلی را در زمینه هایی مانند حاکمیت دیجیتال، دیجیتالی کردن مشاغل و خدمات عمومی و مهارت های دیجیتال تکرار می کند و به طور نسبتاً مبهم در مورد خطر عدم دستیابی به این اهداف هشدار می دهد، مگر اینکه کشورهای عضو بی عملی خود را کنار بگذارند و بیشتر سرمایه گذاری کنند.
 
یکی از نکات کلیدی این است که اتحادیه اروپا هدف خود را تکرار کرد و برای اولین بار طی دو سال و نیم گذشته اعلام کرد دو برابر کردن سهم بازار خود در نیمه هادی ها، از نظر ارزش، تا سال 2030 از 10 تا 20 درصد در حال حاضر یکی از اهداف کلیدی باید باشد. این گزارش به قانون تراشه‌های اروپایی اشاره کرد که در 21 سپتامبر به اجرا درآمد و از کشورهای عضو خواست تا سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ملی را برای تحریک قابلیت‌های طراحی و ساخت تراشه داخلی ترویج کنند.
 
اتحادیه اروپا به وضوح مایل است به اهداف خود در سال 2030 پایبند باشد، اما شاید در اظهارنظری که توسط کمیسر بازار داخلی، تیری برتون، ارائه شده، نشانه‌ای از تردید وجود داشته باشد.
 
او گفت : پیام اولین گزارش دهه دیجیتال ما به کشورهای عضو روشن است: ما باید تلاش های خود را برای رسیدن به اهداف خود تا سال 2030 تسریع کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.