بازی

فناوری اطلاعات

October 1, 2023
15:22 یکشنبه، 9ام مهرماه 1402
کد خبر: 150026

بازی Counter-Strike 2 ضعف مک را در حوزه گیمینگ ثابت می‌کند

ظاهراً گیمرهای مک نمی‌توانند از نسخه‌ی جدید بازی محبوب کانتر استرایک دو موسوم‌ به CS2 لذت ببرند و از شرکت Valve ناامید شده‌اند.
 
 
Valve اخیراً دومین نسخه از بازی محبوب کانتر استرایک (Counter-Strike 2) را منتشر کرده است. این بازی درواقع به‌عنوان به‌روزرسانی رایگان برای دارندگان Counter-StrikeL Global Offensive یا همان CS-GO دردسترس قرار گرفته است. بااین‌همه، این آپدیت کاربران مک را ناامید کرده است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی macOS آن از راه نخواهد رسید.
 
چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل، Counter-Strike 2 با حجم ۲۶ گیگابایت برای همه‌ی دارندگان CS:GO ازجمله کاربران مک منتشر شد؛ اما پس‌ از نصب روی macOS بسیاری از گیمرها متوجه شدند آپدیت مذکور اساساً باعث بروز مشکل بزرگ در بازی می‌شود؛ به‌طوری‌که اجرای آن عملاً امکان‌پذیر نیست. برخی افراد تلاش کردند تا از راهکاری برای بازگشت به CS:GO استفاده کنند؛ اما این کار نتیجه‌ای نداشته است.
 
Valve در سکوت خبری نماد macOS را از صفحه‌ی محصول Counter-Strike در فروشگاه استیم حذف و فقط در بخش سؤال و جواب‌های رایج نسخه‌ی دوم بازی به این موضوع اشاره کرد. شرکت بازی‌ساز در پاسخ به پرسش اساسی درباره‌ی پشتیبانی از مک گفت CS2 درحال‌حاضر برای این سیستم‌عامل دردسترس نیست.
 
ظاهراً Valve موفق نشده به‌اندازه‌ی کافی به کاربران مک هشدار دهد و بسیاری از آن‌ها هزاران ساعت در CS:GO صرف و صدها دلار برای خرید اقلام درون‌برنامه‌ای هزینه کرده‌اند. یکی از گیمرهای مک در ردیت نوشت:
 
من حدود ۶,۰۰۰ ساعت CS:GO بازی کرده‌ام و حدود ۵۰۰ دلار موجودی دارم. آیا الآن قرار است بی‌خیال همه‌ی این موارد شوم؟ باید آن‌ها را به‌عنوان خاطراتی از گذشته در نظر بگیریم که هرگز دوباره تکرار نخواهند شد؟ واقعاً باور داشتم که Valve نسخه‌ی دوم بازی را برای MacOS نیز منتشر خواهد کرد. با‌توجه‌به تراشه‌های قدرتمند اپل در مک‌های جدید برای امکان‌پذیر‌کردن اجرای بازی‌ها در سیستم‌عامل macOS، احساس من این بود شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. متأسفم دوستان؛ اما درحال حاضر از Valve بسیار ناامیدم و مطمئنم شما گیمرهای CS:GO اندازه‌ی من برای انتشار نسخه‌ی دوم روی macOS هیجان‌زده بودید.
– rey1ce
نسخه‌ی دوم کانتر استرایک که گیمرها از مدت‌ها قبل درانتظارش به‌سر می‌بردند، رسماً معرفی و بسیاری از نقشه‌های محبوب در آن آپدیت شده است. این بازی اکنون از موتور Valve موسوم‌ به Source 2 استفاده می‌کند که بافت‌های واضح‌تر و نورپردازی واقعی‌تر و هندسه‌ی جدیدتری را به‌ارمغان می‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.