اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

عنوان برگزیده

October 3, 2023
17:58 سه شنبه، 11ام مهرماه 1402
کد خبر: 150064

اپراتورهای اروپایی بار دیگر برای مشارکت غول‌های فناوری در هزینه‌های شبکه فشار می‌آورند

Europe-network-IoT-roaming-data-770x285.jpg
ICTna.ir – برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی اروپا نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن به شرکت‌های بزرگ فناوری فشار می‌آورند تا دوباره در هزینه‌های راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی مشارکت کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بی تی، دوئیچه تلکام، اورنج، تلفنیکا، وودافون و در مجموع 20 اپراتور مخابراتی اروپا، نامه سرگشاده ای را امضا کرده اند که هشدار می دهد «دهه دیجیتال اروپایی» شکست خواهد خورد، مگر اینکه سرمایه گذاری های آینده و تغییرات نظارتی اعمال شود و غولهای فناوری، در هزینه های توسعه شبکه اپراتورهای مخابراتی مشارکتی منصفانه و سهمی عادلانه داشته باشند.
این نامه به برآوردهای اتحادیه اروپا اشاره می کند که حداقل 174 میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید تا سال 2030 برای دستیابی به اهداف مختلف اتصال مورد نیاز است، اما بخش مخابرات در حال حاضر به اندازه کافی قوی نیست تا بتواند این تقاضا را برآورده کند و بسیاری از اپراتورها به سختی درآمد خود را کسب می کنند.
همچنین می‌گوید که ترافیک داده‌ها هر سال به طور متوسط ​​20 تا 30 درصد رشد بی‌وقفه داشته است، که عمدتاً توسط تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ فناوری هدایت می‌شود و این به معنای پخش بزرگ، رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های ابری مانند نتفلیکس، فیس‌بوک و گوگل است.
در این نامه سرگشاده آمده: امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری تقریباً هیچ هزینه‌ای برای انتقال داده در شبکه‌های ما نمی‌پردازند و علاوه بر این که این شرکت‌ها باید برای آن هزینه پرداخت کنند، باید مقررات «پذیرش نیاز به مقیاس» تغییر کند. به نظر می‌رسد این درخواست به معنای این است که ادغام اپراتورها تسهیل شود.
در این نامه آمده: امروز ما از سیاستگذاران اتحادیه اروپا می خواهیم که چارچوب نظارتی مخابراتی را بازنگری کنند و قهرمانان صنعتی اروپا و شرکت های کوچک و متوسط ​​را قادر سازند تا در سطح جهانی رقابت کنند. بازنگری در سیاست طیف، پذیرش تغییر ساختار نیاز به مقیاس برای جلوگیری از پراکندگی بازار و مشارکت منصفانه و متناسب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ترافیک در هزینه‌های زیرساخت شبکه، باید مبنای یک رویکرد جدید باشد.
اپراتورهای مخابراتی اروپایی از سیاست گذاران اتحادیه اروپا می خواهند تا از مشارکت عادلانه آن شرکت هایی که بیشترین بهره را از زیرساخت هایی که آنها می سازندرا الزامی و قطعی کنند. چنین مکانیزمی باید از یک محدوده کاملاً تعریف شده و هدفمند پیروی کند که رگولاتوری بزرگترین تولیدکنندگان ترافیک می پردازد، در حالی که ارائه دهندگان محتوا و برنامه های کاربردی کوچکتر را حذف می کند. این می تواند شامل مسئولیت پذیری و شفافیت در مشارکت های دریافتی باشد تا اپراتورها مستقیماً در زیرساخت دیجیتال اروپا سرمایه گذاری کنند.
در پایان نامه سرگشاده فوق اپراتورهای مخابراتی اروپیایی آمده است: برای آینده اتصال و ارتباطات پایدار، اروپا به بازنشانی گسترده‌تر چارچوب سیاست حاکم بر اکوسیستم ارتباطات دیجیتال، اصلاح رویکردهای مقرراتی منسوخ و هنوز هم عمدتاً ملی نیاز دارد که تاکنون چشم‌انداز بازار واحد مخابراتی واقعی را شکست داده‌اند. فرصت بسیار زیاد است، اما بدون تغییر، اتحادیه اروپا در برآوردن جاه‌طلبی‌های سیاستی، خود و نیازهای گسترده‌تر شهروندان و صنعت را به خطر می‌اندازد و حتی بیشتر از رقبای خود در مقیاس جهانی عقب خواهد افتاد.
انتظار می رود کمیسیون اروپا نتایج مشاوره خود را در مورد این موضوع در پاییز، که احتمالاً این نامه پیش بینی می کند، به اشتراک بگذارد. اما حتی اگر طرف اپراتورها را بگیرد، باز هم مشخص نیست که چه مکانیزم قابل تصوری را می‌توان برای خروج پول از جیب برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی و وارد کردن به خزانه اپراتورهای اروپایی به کار برد.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، حضور BT در لیست امضاکنندگان است. اگر مشارکت منصفانه تماماً در مورد اهداف اتصال اتحادیه اروپا، مقررات اتحادیه اروپا، و اجرای اتحادیه اروپا است، چگونه این امر در مورد بریتانیا پس از برگزیت اعمال می شود؟ آیا BT از حکم اتحادیه اروپا به نفع اپراتورها سود می برد؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.