تلفن همراه

گجت

October 4, 2023
17:58 چهارشنبه، 12ام مهرماه 1402
کد خبر: 150129

فناوری میکرو LED سال آینده هم به اپل واچ نمی‌آید

به گفته‌ی منابع آگاه، اولین محصول اپل با نمایشگر میکرو LED در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد.
مدتی است که شایعاتی درمورد استفاده‌ از صفحه‌نمایش‌ micro-LED در ساعت هوشمند اپل می‌شنویم، اما این فناوری هنوز به اپل واچ راه پیدا نکرده است. بر اساس شایعه‌های جدید، اپل واچ میکرو LED در سال ۲۰۲۴ نیز رونمایی نمی‌شود.
 
به گفته‌ی جف پو، یکی از افراد مرتبط با زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل، بسیاری از شرکت‌ها به‌دلیل مزایای نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی نسبت‌ به فناوری‌های فعلی به دنبال استفاده از آن هستند. این مزایا شامل شفافیت بیشتر، اشباع رنگ بالاتر، زاویه‌ی دید بهتر، شدت روشنایی بیشتر، مصرف انرژی کمتر و عمر مفید بیشتر است. هرچند این مزایا به افزایش قیمت اسمارت واچ منجر می‌شود.
 
صفحه‌نمایش‌ میکرو ال‌ای‌دی بسیار گران‌تر از LCD ،OLED یا حتی mini-LED مورد استفاده در آیپد، مک‌ بوک یا گوشی آیفون به حساب می‌آید. به‌همین دلیل، تولید انبوه دستگاه‌ها با صفحه‌نمایش‌های میکرو LED هنوز امکان‌پذیر نیست. به‌همین جهت قیمت تلویزیون میکرو ال‌ای‌دی بسیار بالا است؛ بنابراین می‌توان پرهیز از افزایش قیمت اپل واچ را عامل اصلی عدم استفاده از این فناوری دانست.
 
در چند سال آینده، اپل قصد دارد اولین محصول خود با صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی را عرضه کند. منابع معتبر می‌گویند که اپل واچ اولین دستگاهی خواهد بود که از این فناوری استفاده خواهد کرد. چند ماه پیش، سایت ترندفورس گزارش داد که اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۶ اولین گجت پوشیدنی با صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود. ممکن است نسل بعدی اپل ویژن پرو نیز به چنین نمایشگری مجهز باشد.
 
گفته می‌شود که سال ۲۰۲۴، در دهمین سالگرد رونمایی از اپل واچ، محصولی با طراحی جدید و ویژگی‌های متفاوت موسوم به واچ ایکس متولد خواهد شد.
 
جزئیات واچ ایکس هنوز نامشخص است، اما گفته می‌شود این ساعت به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای باریک‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود و سیستمی مغناطیسی برای اتصال و تعویض بند خواهد داشت. اپل واچ جدید احتمالاً حسگرهای سلامتی و بهبودهای سخت‌افزاری دیگری نیز داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.