5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

October 7, 2023
16:42 شنبه، 15ام مهرماه 1402
کد خبر: 150192

نوکیا آزمایشگاه 6G در هند افتتاح کرد و برنده مناقصه برزیل شد

iStock-1303511757-770x285.jpg
ICTna.ir – نوکیا، وندور تجهیزات مخابراتی فنلاندی، این هفته در حال گردش در دور دنیا بود: یک مرکز تحقیقاتی جدید در هند افتتاح کرد و مشتریان جدیدی در برزیل به دست آورده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نوکیا یک آزمایشگاه جدید 6G را در سایت تحقیق و توسعه بنگالور هند راه اندازی کرده که بر روی برخی از فناوری های اساسی 6G و موارد استفاده بالقوه آن، تمرکز دارد.
اولین و مهمترین ایده شبکه به عنوان یک حسگر است. ایده این است که شبکه قادر است اشیاء، افراد و حرکت را بدون نیاز به حسگرهای داخلی تشخیص دهد.
نوکیا ادعا می‌کند که این مفهوم کلیدی برای پر کردن شکاف بین محیط‌های فیزیکی و دیجیتالی است و به مردم این امکان را می‌دهد تا با محیط اطراف خود به روش‌های جدید اما شهودی تعامل داشته باشند و حتی ظاهراً پس گوشه‌های گرد را ببینند. به نظر می رسد ایده فریبنده ای است، اما در حوزه های مانند حمل و نقل، برای مثال، داشتن اطلاعات دقیق و در زمان درست در مورد نزدیکی به مانع، بدون شک مفید خواهد بود.
این آزمایشگاه همچنین نگاهی به اتوماسیون شبکه، حریم خصوصی، الگوریتم ها و طراحی سیستم پایدار خواهد داشت.
به موازات آزمایشگاه جدید، نوکیا گفت که در حال ایجاد شراکت با مؤسسات تحقیقاتی پیشرو مانند مؤسسه علوم هند (IISc) و مؤسسه فناوری هند (IIT) است.
این تلاش‌ها همگی بخشی از کمک نوکیا به ‘Bharat 6G Vision’ است، برنامه بلندپروازانه ای که در ماه مارس توسط نخست وزیر هند یعنی آقای نارندرا مودی، برای راه اندازی 6G در هند تا سال 2030 اعلام شد.
Ashwini Vaishnaw، وزیر راه‌آهن، ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در این خصوص خاطرنشان کرد: افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی نوکیا در حوزه 6G امروز در بنگالور گام دیگری به سوی دیدگاه نخست وزیر نارندرا مودی برای تبدیل هند به یک مرکز نوآوری است. موارد استفاده جالب از این آزمایشگاه به ایمنی حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و آموزش مربوط می شود که سهم بزرگ دیگری در کل مجموعه هند دیجیتال خواهد بود.
در سوی دیگر دنیا هم نوکیا مشغول بود: برزیل!
روز چهارشنبه، Jacto، سازنده ماشین‌های کشاورزی برزیل، نوکیا را برای استقرار یک شبکه خصوصی 5G در کارخانه هوشمند جدید خود که در حال ساخت در استان سائوپائولو است، انتخاب کرد. پس از ساخته شدن، این سایت 96هزار متر مربعی دارای یک سیستم خودکار رنگ آمیزی، کنترل خودرو خودران و یک سیستم ذخیره سازی خودکار خواهد بود. این کارخانه همچنین شامل یک مرکز آموزشی خواهد بود.
فرناندو گونسالوس، رئیس Jacto، گفت: این کارخانه، هم به بازارهای داخلی و هم به بازارهای خارجی خدمت خواهد کرد، با خطوط تولید برای سمپاشی، کود دهی، کاشت، برداشت قهوه و نیشکر، علاوه بر کشاورزی دقیق، فناوری دیجیتال و وسایل نقلیه خودران.
همه این سیستم ها به شبکه نوکیا متصل خواهند شد که LTE با فرکانس 700 مگاهرتز و 5G با فرکانس 3.7 گیگاهرتز کار می کند و پوششی فراگیر با ظرفیت بالا، پاسخگوی بالا و پاسخ دهی بالا ارائه می کند. نوکیا همچنین مجموعه کاملی از خدمات از جمله نصب، پیکربندی، آموزش و عملیات کمکی را ارائه خواهد کرد.
گونسالوز گفت: ما با چندین بازیگر در بازار مخابرات مشورت کردیم و نوکیا بهترین پیشنهاد را از نظر کیفیت، استحکام و مقیاس پذیری محصول برای برآورده کردن پروژه ما ارائه کرد.
نوکیا ادعا می کند که این اولین معامله در نوع خود در آمریکای لاتین است و با برنامه اش برای افزایش درآمدهای سازمانی از طریق جذب فناوری صنعت 4.0 مطابقت دارد.
با کسب این مناقصه در برزیل، نوکیا همچنین قراردادی با B2B ISP K2 Telecom به دست آورد که بر اساس آن راه‌حل‌های مختلف شبکه و امنیت سایبری را عرضه می‌کند. اینها K2 را قادر می‌سازد تا خدمات گسترده‌ای باند پهن جدید و حفاظت از حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) ارائه دهد.
طبق تحقیقات خود نوکیا، ترافیک DDoS بات نت اینترنت اشیا طی سال گذشته پنج برابر شده است. این دستگاه‌های IoT ناامن را برای بمباران ترافیک سرورها و آفلاین کردن آنها به کار می‌گیرند.
راه حل Deepfield Defender می تواند ترافیک اینترنت را به 30 دسته مختلف شناسایی و طبقه بندی کند و به شناسایی حملات بالقوه DDoS کمک کند. نوکیا می گوید قرارداد K2 اولین استقرار Deepfield Defender در آمریکای لاتین است.
در حال حاضر، در بازار، شرکت هایی وجود دارند که خدمات کاهش DDoS و حفاظت را ارائه می دهند. با این حال، این شرکت ها اغلب ترافیک ناخواسته را به ابرهای خارجی هدایت می کنند، که به نوبه خود باعث ایجاد اختلال در مشتریان نهایی می شود. مشتریان ما نباید تحت تأثیر فرآیندهای داخلی قرار گیرند و با راه حل نوکیا، کاهش به صورت داخلی، مستقیماً در چیپست روترها، در زمان واقعی و بدون ایجاد عدم دسترسی برای مشتریان ما انجام می شود.
کارلوس باروسو، رهبر IP برای LatAm در نوکیا، اضافه کرد: این پروژه دلیل دیگری بر افزایش جای پای نوکیا در بازار خدمات اینترنتی است. ما از K2 Telecom به خاطر اعتماد و اعتمادشان به نوکیا تشکر می‌کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری در پروژه‌های دیگر هستیم زیرا آنها در برزیل با خدمات نوآورانه B2B ISP به گسترش خود ادامه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.