5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

October 7, 2023
16:53 شنبه، 15ام مهرماه 1402
کد خبر: 150194

انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و آمریکا با هم پیمان مخابراتی امضا کردند

iStock-543336084-770x285.jpg
 
ICTna.ir – پنج کشور انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و آمریکا، بیانیه‌ای مبنی بر تقویت همکاری‌های با یکدیگر در زمینه‌های مخابراتی صادر کرده‌اند که به نظر می‌رسد حوزه‌های اصلی آن Open RAN، 6G و نگرانی‌های امنیتی مرتبط با چین باشد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ائتلاف جهانی در ارتباطات از راه دور (GCOT) پیمانی برای همگامی بین ادارات دولتی مرتبط این کشورها با مخابرات در حیطه وظایف آنها، یعنی وزارت علوم، نوآوری و فناوری در انگلستان، وزارت زیرساخت، حمل و نقل، توسعه منطقه ای، ارتباطات و هنر در استرالیا، وزارت نوآوری، علم و توسعه اقتصادی در کانادا، وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن و اداره ملی مخابرات و اطلاعات در ایالات متحده می باشد.
 
هدف از این همکاری این است که اطمینان حاصل شود که کشورهایی امضا کننده این پیمان، همگی با توجه به سیاست‌های مربوط به فن‌آوری مخابرات فعلی و آینده در یک راستا با هم قرار دارند. به طور خاص، این ائتلاف به دنبال موارد زیر خواهد بود:
  • افزایش همکاری و هماهنگی بین شرکای GCOT در ارتباط از راه دور، از جمله با بهبود اشتراک گذاری اطلاعات به منظور اطمینان از رویکردهای ملی مکمل
  • ایجاد اجماع بین‌المللی گسترده‌تر در زمینه‌های کلیدی سیاست‌های مخابراتی در حمایت از اهداف مشترک
  • امکان گفتگو بین سیاستگذاران، صنعت و دانشگاه
  • ارتقای نوآوری و فرصت های رشد برای صنعت
معنای این امر در عمل این است که انتظار می رود یک گروه راهبری GCOT دو بار در سال، با یک جلسه حضوری و یک جلسه مجازی هر شش ماه یکبار، برای بحث در مورد حوزه های فهرست شده دور هم جمع شوند، که دامنه این گردهمایی، شامل به اشتراک گذاری اطلاعات، تحقیق و توسعه مشترک، همسویی بودجه، توسعه استانداردها، مهارت ها، تنوع زنجیره تامین، امنیت و 6G است.
 
تضمین امنیت، انعطاف پذیری و نوآوری شبکه های مخابراتی یک موضوع جهانی است. جامعه بین‌المللی باید برای تقویت زنجیره‌های تامین متنوع، استانداردهای ایمن و قابل همکاری و نوآوری، از جمله برای توسعه فناوری‌های مخابراتی آینده مانند 6G، با یکدیگر همکاری کند.
 
با توجه به به اشتراک گذاری اطلاعات، دست یافتنی ترین کار برای چنین گروهی برای شروع، در بیانیه فوق اینچنین منعکس شده است:
ما قصد داریم از GCOT به عنوان یک انجمن برای تبادل اطلاعات در مورد رویکردهای خط مشی مربوطه خود در ارتباط از راه دور، از جمله تنوع تامین کنندگان مخابرات، ارتباطات از راه دور آینده و ملاحظات امنیتی مرتبط استفاده کنیم.
ما قصد داریم به اشتراک گذاری اطلاعات بین امکانات آزمایشی و تحقیقاتی مربوطه خود را تشویق کنیم و در عین حال فرصت‌هایی را برای کاهش چالش‌های مربوط به اشتراک‌گذاری تحقیقات و مدیریت مالکیت معنوی بررسی کنیم.
ما همچنین قصد داریم از طریق تعامل معنادار با ذینفعان صنعت، تلاش‌های GCOT را همراستا کنیم و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوطه را مستقیماً بین این بازیگران ارتقا دهیم.
 
تنوع تامین کنندگان مخابرات، ارتباطات راه دور آینده و ملاحظات امنیتی مرتبط را می توان به ترتیب به عنوان Open RAN، 6G و چین تفسیر کرد که سیب زمینی های داغ اصلی در صنعت هستند.
 
این اعلامیه که پس از بیانیه‌ای از سوی کمیسیون اروپا منتشر شد که در آن چهار حوزه فناوری را برجسته شده بود و اعلام داشته شده بود اتحادیه اروپا قصد دارد در مورد آنها بیشتر حمایت کند و توصیه می‌کند که کشورهای عضو در ارزیابی ریسک‌هایی که نیمه‌هادی‌های پیشرفته، هوش مصنوعی، فناوری‌های کوانتومی و بیوتکنولوژی‌ها را پوشش می‌دهد، با یکدیگر همکاری کنند و اینها اولین بخش از ده بخش هستند که قصد شناسایی آن را دارد.
 
در هیچ یک از این اعلانات، نامی از چین ذکر نشده است، اما این کشور به طور مداوم در بحث امنیت مخابرات در اروپا، ایالات متحده و جاهای دیگر مورد سوظن و در مرکز تمرکز است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.