اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 13, 2023
18:57 جمعه، 21ام مهرماه 1402
کد خبر: 150426

سازمان رقابت انگلیس ادغام وودافون با Three را زیر سوال برد

Vodafone-Three-logo-770x285.jpg
 
ICTna.ir – سازمان رقابت و بازار انگلیس، خواستار شروع تحقیقات رسمی در مورد ادغام پیشنهادی وودافون و Three شده است. 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ناظر رقابت بریتانیا اعلام کرد که فرصتی زودهنگام برای طرف‌های علاقه‌مند فراهم می‌کند تا نظرات خود را در مورد این قرارداد به اشتراک بگذارند. همچنین از این فرصت استفاده کرد تا جنبه‌های کلیدی تحقیقات آتی خود را برجسته کند: تأثیر بالقوه این پیوند بر رقابت و سرمایه‌گذاری آتی در بازار باید بررسی شود.
 
پس از ماه‌ها جنجال در مورد راز آشکار شده طرح ادغام خود، وودافون و تری سرانجام قصد خود را برای ترکیب موقعیت های شغلی خود در بریتانیا در ماه ژوئن اعلام کردند. به طور طبیعی، آن طرح از همان ابتدا باعث تفرقه افکنی شد و روند نظارتی طبعا سریع نبود. انتظار می رود حکم CMA در این پرونده در سپتامبر 2024 صادر شود.
 
درخواست CMA برای نظرات اولیه نشان می دهد که مایل به شکستن این توافق و ادغام است.
 
CMA گفت که نظراتی که به عنوان بخشی از این مشاوره اولیه جمع آوری می کند به روند جمع آوری شواهد قبل از تحقیقات رسمی کمک می کند. پس از آغاز بررسی فاز 1، فرصت‌های بیشتری برای ارسال دیدگاه‌ها فراهم می‌کند.
 
سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA گفت: ما به دقت بررسی خواهیم کرد که چگونه این معامله ممکن است بر رقابت در بریتانیا تأثیر بگذارد و آیا می تواند گزینه ها و قیمت های موجود برای مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد یا نه؟ ما همچنین ارزیابی خواهیم کرد که چگونه ممکن است این ادغام بر انگیزه های سرمایه گذاری در کیفیت شبکه های تلفن همراه بریتانیا تأثیر بگذارد.
 
هیچ شگفتی وجود ندارد. ادغام وودافون و Three تعداد شبکه‌های تلفن همراه در بریتانیا را از چهار به سه اپراتور کاهش می‌دهد که طبیعتاً انتخاب مشتریان و بازیکنان MVNO را کاهش می‌دهد و نگرانی‌ها را در مورد احتمال افزایش قیمت‌ها افزایش می‌دهد و رقابت کمتر احتمالاً به این معنی است که بازیکنان احتمال کمتری دارند برای رقابت بر روی کیفیت یا ارائه خدمات جدید سرمایه گذاری کنند.
 
وودافون و Three از همان ابتدا با این نگرانی‌های بالقوه نظارتی مقابله کردند و قصد خود را برای آوردن انتخاب بیشتر و ارزش بهتر به بازار و این واقعیت که به عنوان یک نهاد ادغام شده مقیاسی برای تسهیل سرمایه‌گذاری بیشتر خواهند داشت، بیان کردند. اما برای قانع کردن CMA به چیزی بیش از صحبت نیاز است و بدون شک این زوج مشغول فکر کردن به راه‌حل‌های احتمالی هستند که ممکن است تنظیم‌کننده‌ها را خشنود کنند یا نکنند.
 
در نهایت، این راه‌حل‌ها احتمالاً تنها شانس واقعی این شرکت‌های مخابراتی برای رسیدن به این معامله هستند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.