5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 28, 2023
20:20 شنبه، 6ام آبانماه 1402
کد خبر: 151018

اپراتورهای آمریکا بر سر محدودیت‌های مالکیت فرکانس اختلاف نظر دارند

wave-spectrum-2-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اپراتورهای آمریکایی AT&T، T-Mobile و Dish نظرات خود را مبنی بر اینکه باید تغییراتی در قوانین مربوط به اینکه یک اپراتور می‌تواند دارای چه مقدار طیف فرکانسی باشد، منتشر کردند. این نظرات عملا با یکدیگر متضاد هستند و شرایط سختی را برای رگولاتوری آمریکا به منظور جمع بندی ایجاد خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانطور که توسط لایت ریدینگ گزارش شده است، رگولاتور آمریکا یعنی FCC اکنون در حال بررسی این موضوع است که اپراتورها می توانند چه مقدار فرکانس باند میانی را در اختیار داشته باشند که برای استفاده عمومی 5G به طور گسترده در دسترس است تا اپراتورهای mmWave سریعتر اما در تکه های کوتاهتر به آن برسند. به نظر می رسد که این امر به دلیل شکایت هایی است که AT&T برای مدتی در بخشی از خریدهای انجام شده توسط T-Mobile و دستاوردهای طیف بعدی مطرح می کند.
 
FCC اعلام کرد: ما به دنبال اظهار نظر در مورد درخواست AT&T هستیم که کمیسیون بازبینی آن را بررسی میکند، همانطور که در حال حاضر برای طیف زیر 1 گیگاهرتز انجام می شود.
 
در حالی که موافقیم که قوانین نیاز به بررسی دارند، موقعیت T-Mobile تا حدودی متفاوت است. در پرونده FCC آمده است: سیاست ها و قوانین فعلی کمیسیون دارایی های طیف بدون شک قدیمی هستند و نیاز به اصلاح دارند. علاوه بر این، اکنون از جداول طیف مختلف برای جلوگیری از رقابت استفاده می شود و بر این اساس TMobile از نگاهی تازه به سیاست‌ها و قوانین مربوط به مالکیت طیف کمیسیون حمایت می‌کند.
 
با این حال، دادخواست AT&T نقطه شروع منطقی برای بررسی مجدد سیاست های تجمیع طیف کمیسیون نیست. پیشنهاد AT&T برای باند میانی جدید دو سال پیش ارائه شد و به عنوان یک اقدام منفعت طلبانه برای محدود کردن توانایی T-Mobile برای شرکت در مزایده های باند میانی در آن زمان شناخته شد. متعاقباً، AT&T سهم عمده‌ای از دارایی‌های طیف را در حراج باند C و حراج 3.45 گیگاهرتز به دست آورد و به وضوح این فرضیه را در دادخواست خود در خصوص اینکه T-Mobile انگیزه یا توانایی محروم کردن AT&T از باند میانی را دارد، رد کرد.
 
در همین حال ، نظر پیشنهادی دیش به FCC ، ایجاد یک جدول ملی 25 درصدی برای تقویت رقابت چهار شرکت مخابراتی در ایالات متحده است.
 
تمرکز بیش از حد برروی دارایی طیف در میان اپراتورهای فعلی، هزینه های سایر رقبا از جمله DISH را افزایش می دهد و آنها را از رقابت در یک زمین بازی واحد باز می دارد. بنابراین DISH از طرح یک پیشنهاد برای قانون‌سازی به منظور بررسی سیاست‌های نگهداری مناسب طیف پشتیبانی می‌کند. قوانین جدید باید به‌روزرسانی صفحه طیف (از جمله در نظر گرفتن مجاورت طیف) را بررسی کند و باید پیش‌فرض‌های شفاف و مؤثر و راهکارهای واگذاری را برای معاملاتی که پیش‌بینی می‌شود به رقابت و مصرف‌کنندگان آسیب می‌رسانند ساختار دهد.
 
کمیسیون باید یک طرح ملی 25 درصدی ایجاد کند. چنین طرحی با هدف بازار مکالمات تلفن همراه و پهنای باند با حداقل چهار اپراتور در سراسر کشور سازگار است. فراتر رفتن از آن طرح نه تنها باید بازبینی بیشتر را توجیه کند. این باید یک فرض ابطال پذیر برای انکار هر معامله ای ایجاد کند که منجر به چنین ظلمی شود.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.