تحلیل بازار

تلفن همراه

November 1, 2023
7:17 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1402
کد خبر: 151130

فروش سری گلکسی S23 ظاهراً نسبت به نسل قبل 22 درصد افزایش یافته است

مجموع فروش سری گلکسی S23 پس از گذشت هشت ماه از تاریخ عرضه، تقریباً به 23 میلیون دستگاه رسیده است.
 
 
پس از گذشت هشت ماه از عرضه گوشی‌های گلکسی S23، این سری همچنان فروش خوبی دارد. براساس گزارش‌های فاش‌شده، سامسونگ بیش از دو میلیون دستگاه از سه پرچمدار خود را در ماه گذشته فروخته است. با آنکه رقیب‌های تازه‌نفسی مثل سری آیفون 15 اپل و سری پیکسل 8 گوگل وارد بازار شده‌اند، سامسونگ همچنان شاهد فروش خوبی است. مجموع فروش هر سه مدل سری گلکسی اس 23 در این 8 ماه تقریباً به 23 میلیون رسیده است. اما از سوی دیگر، فروش گلکسی زد فولد و فیلپ 5 رضایت‌بخش نیست.
 
حساب کاربری Revegnus در شبکه اجتماعی ایکس براساس برآورد شرکت مالی «هانا سکیوریتیز» در کره جنوبی، اطلاعاتی را فاش کرده است. طبق این اطلاعات، گوشی‌های گلکسی اس 23 در هشت ماه پس از عرضه، مجموعاً 22.89 میلیون دستگاه فروخته‌‌اند که این نشان‌دهنده افزایش 22 درصدی فروش نسبت به سری گلکسی S22 است. به‌نظر می‌رسد رشد فروش آخرین پرچمداران سامسونگ مدیون تبلیغات شفاهی قوی باشد. این سری بازخورد مثبتی از منتقدان و مصرف‌کنندگان دریافت کرده‌ است.
 
تقاضای پایدار این سه پرچمدار نشانه دیگری از عملکرد بهتر سامسونگ در سال جاری میلادی است. این شرکت در دو ماه گذشته بیش از چهار میلیون دستگاه از هر مدل گلکسی S23 وارد بازار کرده. با توجه به اینکه فصل خرید تعطیلات آخر سال هنوز فرانرسیده، شرکت کره‌ای ممکن است به‌راحتی به هدف فروش خود برای این خط تولید دست یابد. این شرکت قصد دارد حداقل 26 میلیون دستگاه از آخرین پرچمداران خود را قبل از پایان سال میلادی روانه بازار کند.
 
 
 
فروش بالای سری گلکسی S23 و افت فروش سری گلکسی زد 5
براساس گزارش‌های منتشرشده، فروش مدل‌های سری گلکسی اس 23 به شرح زیر است:
 
گلکسی S23 اولترا: 10.69 میلیون دستگاه
گلکسی S23 معمولی: 8.09 میلیون دستگاه
گلکسی S23 پلاس: 4.11 میلیون دستگاه
همان‌طور که انتظار می‌رود، گلکسی اس 23 اولترا بیشترین و مدل پلاس کمترین فروش را داشته است. پیش‌ازاین، سامسونگ بارها اعتراف کرده که مدل پلاس همیشه ضعیف‌ترین فروش را دارد. باید دید آیا سامسونگ می‌تواند این رشد را در سال آینده با سری گلکسی S24 تکرار کند یا خیر.
 
از طرف دیگر، فروش آخرین گوشی‌های تاشوی سامسونگ نسبت به نسل پیشین در بازه زمانی مشابه، چندان رضایت‌بخش نیست:
 
گلکسی زد فولد 5: 1.25 میلیون دستگاه (حدود 8 درصد کمتر از فروش گلکسی زد فولد 4)
گلکسی زد فلیپ 5: 2.26 میلیون دستگاه (حدود 1 درصد کمتر از فروش گلکسی زد فیلیپ 4)
این ارقام علاوه بر اینکه نشان‌دهنده افت فروش سری گلکسی زد 5 است، از کاهش علاقه کاربران به گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز خبر می‌دهد. بااین‌حال، احتمال دارد موفقیت رقبایی مانند پیکسل فولد و وان‌پلاس Open به اعتبار سامسونگ آسیب برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.