پست

November 1, 2023
11:36 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1402
کد خبر: 151142

ترافیک مرسولات پستی در سال جاری چقدر افزایش می‌یابد؟

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان اینکه پیش‌بینی افزایش ترافیک در سال جاری ۱۲درصد بوده است، از تحقق ۹ درصدی ترافیک در هفت ماهه امسال خبر داد.
 
 
همزمان با محدودیت‌های ایجاد شده برخی از پلتفرم‌های خارجی، روند حمایت از پلتفرم‌های داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و با گذشت چندین ماه از این موضوع، مسئولان اعلام کردند که روند طبیعی کسب و کارهای اینترنتی در جریان است و درآمد شرکت ملی پست و هم تعداد مرسوله‌ای که جابه‌جا می‌کنند، نسبت به اوایل اتفاق رخ داده، افزایش یافته است.
 
در همین رابطه، اخیرا جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۲ شرکت ملی پست به ریاست علی اصغر انصاری-معاون‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات- و با حضور محمود لیائی-مدیرعامل شرکت ملی پست- ‌و نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.  
 
مدیرعامل شرکت ملی پست در این جلسه با اشاره به تغییر رفتار مشتریان و کاهش مرسولات کاغذی از افزایش ۹ درصدی ترافیک خبرداد و گفت: این مساله بر روی تمام فرایندهای پستی اثرگذار است، بنابراین باید زیرساخت‌های پستی تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه پیش بینی افزایش ترافیک در سال جاری ۱۲درصد بوده است، از تحقق ۹ درصدی ترافیک در ۷ ماهه امسال خبر داد.   
 
لیائی با اشاره به شعاری که سرلوحه کار پست قرار گرفته، گفت: به جای اینکه مردم به پست مراجعه کنند، شرکت ملی پست برای خدمت رسانی به در منازل مراجعه می کند که این امر مستلزم بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی چه از لحاظ نرم افزار و چه سخت افزاری است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست به پروژه‌های نوین پست اشاره کرد و در این خصوص از راه اندازی صندوق‌های هوشمند پستی به منظور صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه‌ها و نیروی انسانی خبر داد.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: هوشمندسازی محصولات و خدمات پستی نیازمند ارتقای داده های زیرساخت و همچنین تجزیه و تحلیل برنامه‌های کاربردی است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست به در دست اقدام بودن دو مگاپروژه اشاره کرد و از راه‌اندازی ۲۰ مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند در سطح کشور و همچنین یک هزار صندوق هوشمند پستی در مراکز پستی تا پایان سال خبر داد.
 
همچنین در این جلسه معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر تدوین طرح جامع هوشمندسازی خدمات و فرایندهای شبکه ‌پستی از دستور کار قرار داشتن پست لجستیک و سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد. وی با بیان اینکه امروز هوشمندسازی برای افزایش کیفیت خدمات الزامی است، بر ایجاد تحولی اساسی در زیرساخت‌های پست تاکید کرد.  
 
انصاری با اشاره به اینکه هوشمندسازی علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان به خلاقیت نیاز دارد، خواستار تشکیل اتاق فکری مشتمل بر نخبگان و افراد خوشفکر جهت هم افزایی ایده‌ها شد.  
 
معاون وزیر ارتباطات، اقدامات مرتبط با هوشمندسازی را در دو بخش بهره وری و کیفیت کار و همچنین توسعه بازار نام برد و اضافه کرد: در صورت ارائه خدمات مناسب، مردم از پست استفاده می‌کنند.
 
وی استفاده از نوستالژی‌ها در پست را یکی از ابزارهای موفقیت شرکت در به‌دست آوردن بازار خدمات پستی دانست و آن‌را از جمله نکات مثبت یک سازمان عنوان کرد.
 
لازم به ذکر است مدیرعامل شرکت ملی پست اوایل سال جاری اعلام کرد که توانستند در فروردین ماه نسبت به فروردین سال گذشته رکورد بزنند و امسال با توجه به شرایط فراهم شده برای فروشگاه‌های اینترنتی که از پلت‌فرم‌های داخلی استفاده کنند، حدود ۱۱ درصد نسبت به سال فروردین سال گذشته افزایش ترافیک داشتیم که این نشان دهنده این است مردم به شبکه‌ها و سکوهای داخلی اطمینان کرده‌اند و درحال رونق آن هستند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.