پست

November 12, 2023
11:58 یکشنبه، 21ام آبانماه 1402
کد خبر: 151602

تأثیر مستقیم نوسازی ناوگان حمل و نقل بر شبکه پستی کشور

عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل پستی تاثیر مستقیم در ارتقای کیفیت، سرعت و دقت خدمات شبکه دارد، بیان کرد: خرید کامیون، کامیونت، وانت و موتورسیکلت تا رسیدن به شرایط مطلوب در دستور کار شرکت قرار دارد.
 
سال ۱۳۹۸ تفاهمنامه‌ای چهارجانبه‌ فی مابین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی، تولید ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت در دستور کار قرار گرفت.
 
سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را  برعهده گرفت و فرصت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را برای توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست فراهم کرد.
 
جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه ۲۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیاده‌سازی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد، بنابراین سال گذشته مراسم رونمایی از  ناوگان موتور برقی شرکت پست با حضور مسئولان برگزار شد.
 
در همین رابطه‌به تازگی علیرضا زرگوش- عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست-با اشاره به تصمیمات اخیر هیأت مدیره در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مرسولات شبکه پستی گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با یک شرکت خودروسازی و یک بانک تعدادی از پستچیان سراسر کشور با استفاده از این طرح صاحب موتور سیکلت جدید می‌شوند.
 
وی افزود: بر اساس مفاد این طرح تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه از سوی یک بانک به متقاضیان خرید موتورسیکلت ارائه شود.  
 
عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شبکه پستی کشور طی سال های اخیر در چند مرحله انجام شده است و در حال حاضر در دو سطح خودروهای سبک و سنگین در حال اجراست.
 
زرگوش با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل پستی تاثیر مستقیم در ارتقای کیفیت، سرعت و دقت خدمات شبکه دارد، بیان کرد: خرید کامیون، کامیونت، وانت و موتورسیکلت تا رسیدن به شرایط مطلوب در دستور کار شرکت قرار دارد.
 
وی در پایان تأکید کرد: خرید موتور سیکلت توسط موزعین اختیاری بوده و متقاضیان باید شرایط دریافت وام از بانک را داشته باشند.
 
طبق اعلام شرکت ملی پست، فراخوان خرید موتور سیکلت از روز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ توسط اداره کل پشتیبانی شرکت انجام می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.