باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

November 3, 2023
15:31 جمعه، 12ام آبانماه 1402
کد خبر: 151178

۹هزار پوشش FTTH در قزوین ایجاد شده

 
 
محمد اربابی اصفهانی اعلام کرد:تا پایان شهریورماه سال جاری ۹۳۶۱ پوشش FTTH در شهر قزوین توسط دو اپراتور مخابرات و شاتل ایجاد شده است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد اربابی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رگولاتوری عنوان کرد: در مجموع از این میزان پوشش ۱۹۲۱ مورد توسط شرکت شاتل و ۷۴۴۰ مورد توسط اپراتور مخابرات در قزوین ایجاد شده است.
 
وی درخصوص نتایج برگزاری جلساتی با شهرداری‌ها، شورای مدیران ICT در استان‌های قزوین، زنجان و گیلان به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم و بررسی مشکلات اجرایی اپراتورها، در منطقه شمال غرب رگولاتوری تصریح کرد :به دنبال برگزاری این جلسات و توافق‌های صورت گرفته، فاز دوم پروژه فیبر نوری در شهر قزوین توسط شرکت شاتل در مرداد ماه سال جاری افتتاح و یک مدرسه نیز در شهر قزوین به شبکه فیبرنوری متصل و هوشمند شد.
 
اربابی با اشاره به اینکه در تیرماه ۱۴۰۱ فاز اول پروژه فیبرنوری در شهر قزوین افتتاح شده بود، افزود: آمارهای موجود نشان می‌دهد، میزان پوشش ایجاد شده توسط شرکت شاتل در شهر قزوین، بیش از تعهدات این شرکت تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ است.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری دریافت پروانه UNSP به شرکت مخابرات ایران، را یک اقدام موثر در پیشرفت پروژه فیبرنوری دانست و بیان کرد: این اپراتور در برخی شهرهای استان‌های قزوین، زنجان و گیلان شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری را ایجاد کرده است.
 
وی نظارت میدانی برای بررسی وضعیت ایجاد پوشش شبکه توسط دارندگان پروانه را یکی از اقدامات مهم اداره کل منطقه شمال غرب رگولاتوری دانست و گفت: در راستای سیاست‌های کلان وزارت ارتباطات، به منظور اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل وکسب‌وکارها، این اداره کل تلاش کرده است در همکاری با شهرداری‌ها و سایر نهادهای مربوطه مشکلات اپراتورها را شناسایی و رفع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.