اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

مخابرات فضایی

November 11, 2023
9:56 شنبه، 20ام آبانماه 1402
کد خبر: 151469

جزایر سه گانه ایرانی از طریق فیبر نوری به شبکه سراسری متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جزایر سه گانه همیشه ایرانی از طریق فیبر نوری در دولت سیزدهم به شبکه سراسری متصل شد.
 
به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شازند افزود: با اجرای ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری توسط این وزارتخانه، سه جزیره ایرانی به کشور متصل شد.
 
وی ادامه داد: در مدت ۲ سال گذشته اقدامات بسیاری انجام شده که طرح شبکه ملی اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: طرح شبکه ملی اطلاعات در دولت‌های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود که در دولت سیزدهم تمام ظرفیت‌های این وزارتخانه برای اجرای این طرح اختصاص یافته‌است.
 
زارع پور گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه پرسرعت و امن بوده و تمام نیازهای مردم از طریق این شبکه برطرف می شود.
 
وی با یاد آوری اهدای یک ربات ساخت متخصصان داخلی توسط ریاست جمهوری به کشور اندونزی خاطر نشان کرد: با بهره گیری از این ربات می توان از راه دور عمل جراحی انجام داد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲۰۰ طرح برای اجرای شبکه ملی ارتباطات طراحی شده و هفت زیر بخش نیز ذیل آن تعریف شده‌است.
 
زارع پور افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه ملی اطلاعات در مدت ۲ سال دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۳ درصد افزایش یافته‌است.
 
وی گفت: این شبکه در مدت ۱۰ سال ۲۳ درصد پیشرفت و در مدت ۲ سال ۶۳ درصد پیشرفت داشته و تاپایان سال جاری به ۷۰ درصد افزایش می یابد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اتصال تمام ساختمان‌های کشور به فیبر نوری از جمله برنامه‌های این وزارتخانه بوده و اجرای این طرح سرعت اینترنت در کشور ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش می یابد.
 
زارع پور با یاد آوری تجهیز تمام ساختمان ها به فیبر نوری تاپایان برنامه هفتم افزود: اکنون این طرح برای چهار میلیون کاربر فراهم و تا پایان سال جاری به هشت میلیون کاربر فراهم می شود.
 
وی اظهار کرد: به جز شرکت مخابرات به ۹ اپراتور دیگر برای اجرای فیبر نوری مجوز صادر شده‌است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان دولت ۲۰ میلیون کاربر تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.
 
زارع پور با تاکید بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرم های داخلی گفت: کشورهایی که در آینده پلتفرم نداشته باشند از روی صحنه حذف می شوند.
 
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه تمامی خدمات از طریق یلتفرم‌های داخلی را در دستور کار خود قرار داده و در مدت یک سال گذشته آمار پیام رسان‌های داخلی تا هفت برابر افزایش یافته‌است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اکنون برای پوشش ۱۰۰ میلیون نفر در پلتفرم‌های داخلی زیر ساخت ایجاد شده‌است و اکنون مانند سال‌های گذشته نبوده و از این پلتفرم‌ها حمایت می شود.
 
زارع پور گفت: پنجره دولت هوشمند اکنون در کشور فعال شده و ۲۴ میلیون نفر در آن احراز هویت شده‌اند و تا پایان برنامه هفتم تمام خدمات مورد نیاز مردم از این طریق ارایه می شود.
 
وی گفت: در حوزه فضایی انقلابی در کشور انجام شده و در مدت ۲ سال هشت پرتاب انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۲ تا سه پرتاب دیگر انجام می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد آور شد: ساخت بزرگترین پایگاه فضایی در جنوب کشور در دستور کار قرار داشته و سال آینده از این پایگاه پرتاب‌ها انجام می شود.
 
زارع پور گفت: صنایع فضایی علاوه بر رشد دیگر صنایع، اقتدار را برای کشور به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین ۲۵ کشوری که از توانمندی ساخت ماهواره برخوردار هستند قرار دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از توانمندی پرتاب ماهواره، جزو ۱۰ کشور دارای این فناوری قرار دارد.
 
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: هیاتی که وزیر را همراهی می کنند نشان گر این است که قصد نظارت واقعی را داشتند.
 
فرزاد مخلص الائمه افزود: شوراها و شهرداری در حمایت از طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: زبان دولت در بیان موفقیت‌ها نارسا بوده و این مهم نشان آن است که نتوانستیم وظیفه اطلاع رسانی اقدامات دولت را به نحو شایسته منعکس کنیم.
 
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌هایی دارد که با هم افزایی و همدلی محقق می شود.
 
مخلص الائمه گفت: امید است برنامه هفتم را در استان اجرایی کنیم
 
نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم این شهرستان توقع دارند که حضور وزیر در شهرستان خیر و برکات برای شهرستان به همراه داشته‌باشد.
 
محمودی احمدی بیغش افزود: مردم شهرستان شازند از وزیر ورزش قبلی ناراحت هستند و مردم از وزیر ارتباطات توقع مخابراتی دارند.
 
وی ادامه داد: دولت با وجود مشکلاتی که داشت در یک تا ۲ سال اخیر ۲۵ روستا که مشکل اینترنتی داشتند وصل شده‌است.
 
نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ۱۵ روستا مشکل اینترنت دارند و خواسته اول و آخر آنان اینترنت بود و نیاز است مشکل این روستاها برطرف شود.
 
فرماندار شازند در این نشست گفت: شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعتی دارد که در سطح کشور بی نظیر است.
 
لطف‌اله پرندین افزود: شهرستان شازند در حوزه کشاورزی ۴۳ درصد گندم استان مرکزی را تامین کرده‌است.
 
وی ادامه داد: فیبر نوری مشکل داریم و ۱۴ نقطه محروم از نظر اینترنتی داریم و با توجه به انتخابات پیش رو نیاز است این مشکلات برطرف شود.
 
فرماندار شازند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح فیبر نوری بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده، اکنون شهرداری‌ها به دلیل مشکلات درآمدی نتوانستند این طرح را به نتیجه برسانند و نیاز است توسط مخابرات این مشکل برطرف شود.
 
استان مرکزی با دارا بودن یک میلیون ۴۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.