تلفن همراه

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

لبه تکنولوژی

منتخب سردبیر

November 11, 2023
12:00 شنبه، 20ام آبانماه 1402
کد خبر: 151509

پین؛ ابزار پوشیدنی مبتنی بر AI که شاید قاتل گوشی موبایل شود!

AI-Pin-770x285.png
ICTna.ir – پین گجتی مبتنی بر هوش مصنوعی که به عنوان «نخستین دستگاه پوشیدنی و پلت فرم نرم‌افزاری ساخته شده برای بهره‌گیری از تمام قدرت هوش مصنوعی» معرفی شده، دستگاهی پوشیدنی و بدون صفحه است که به کاربر اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی به صورت کلامی تعامل داشته باشد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گجت وقتی به پیراهن کاربرش سنجاق می‌شود، می‌توانند از AI Pin بخواهند اطلاعاتی را که هوش مصنوعی در پس خود مطابق میدهد را جستجو کند، آن‌ها را برای ایجاد پیام‌ها در لحن صدای شما، جستجو در صندوق ورودی، پخش موسیقی، ترجمه زبان‌های خارجی و شاید عجیب‌تر از همه “پشتیبانی از شما” ارادئه دهد. اهداف تغذیه با شناسایی مواد غذایی با استفاده از بینایی کامپیوتری فقط یکی از کاربردای پین هست و ویژگی های بیشتر در آینده وعده داده شده است.
این گجت بر روی سیستم‌عاملی به نام Cosmos اجرا می‌شود که ظاهراً نیاز به دانلود، مدیریت یا راه‌اندازی برنامه‌ها را از بین می‌برد. در این نسخه آمده است: در عوض، به سرعت آنچه شما نیاز دارید را می‌فهمد و شما را فوراً به تجربه یا خدمات درست هوش مصنوعی متصل می‌کند.
این دستگاه از یک پردازنده اسنپدراگون با موتور اختصاصی هوش مصنوعی کوالکام و یک دوربین RGB فوق عریض با حسگر عمق و حسگرهای حرکتی پشتیبانی می‌کند. در همین حال، یک بلندگوی شخصی حباب صدا ایجاد می کند، اما اگر صدای آن را دوست ندارید، می تواند از طریق بلوتوث با هدفون صدایش را بشنوید و با او سخن بگوید؛ بله ایستنا به عمد در ترجمه خود از عبارت “او” برای این گجت استفاده میکند! ترجمه ای که شاید سالها بعد، برای هوش مصنوعی به یک “بدیهی” تبدیل شود!
هوشمندی هوش مصنوعی از طریق همکاری با مایکروسافت و OpenAI تامین می شود. این دستگاه نیازی به جفت شدن با گوشی هوشمند ندارد و Humane در حال راه اندازی MVNO انحصاری خود از طریق T-Mobile در ایالات متحده برای اتصال و تامین پهنای باند این گجت است. این نسخه همچنین تمام تلاش خود را می کند تا مشخص کند که “همیشه فعال” نیست و به هر چیزی که شما می گویید یا انجام می دهید گوش نمی دهد و در واقع “حریم شخصی” سفارشی شما را رعایت میکند!
قیمت آن 699 دلار است که شامل دستگاه، دو تقویت کننده باتری، یک پد شارژ، یک کیس شارژ، یک کابل و یک آداپتور می شود. سپس 24 دلار در ماه هزینه اشتراک Humane وجود دارد که شامل شماره تلفن Ai Pin و مکالمه، متن و داده نامحدود است. این اشتراک همچنین دارای فضای ذخیره‌سازی ابری و دسترسی کامل به مجموعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی Humane است.
این گجت از 16 نوامبر برای سفارش در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، اما هنوز هیچ اشاره ای به تاریخ عرضه رسمی به بازار در جایی نشده است!
عمران چاودری و بتانی بونگیورنو، بنیانگذاران Humane به طور مشترک گفتند: “Ai Pin تجسم چشم انداز ما برای ادغام هوش مصنوعی در بافت زندگی روزمره است و توانایی های ما را بدون تحت الشعاع قرار دادن انسانیت ما تقویت می کند. ما مفتخریم که سرانجام آنچه را که ما و تیم Humane در چهار سال گذشته روی آن کار کرده، رونمایی می کنیم. برای ما، Ai Pin تازه شروع راه را رقم زده ایم”.
جان ساو، EVP و مدیر ارشد فناوری T-Mobile هم در این خصوص گفت: در T-Mobile ما تلاش می کنیم تا در اتصال مشتریان به دنیای آنها بهترین در جهان باشیم و پین Ai گام بزرگی به سوی ارتباط بیشتر، هوش مصنوعی  و آینده است. ما بسیار هیجان زده هستیم که شبکه ما اولین تجربه هوش مصنوعی را که Humane در حال ساخت است، میسر و تامین می کند.
پین هوش مصنوعی به نظر یکی از آن چیزهایی است که باید خودتان برای سنجش میزان تأثیرگذاری آن در تحقق همه وعده‌هایش، آماده کنید، ایده بلند پروازانه ای که باید دید در زمین تجاری چه طور نقش آفرینی میکند. اما در دنیایی که گوشی‌های هوشمند، بسیاری از بخش‌های الکترونیکی مصرف‌کننده دیگر را حذف کرده اند، دیدن یک گجت جدید عجیب و غریب که به بازار می‌آید و میتواند قاتل گوشی باشد چیز قابل توجه و در عین حال مبهمی است، زیرا بسیاری از چیزهایی که به نظر می‌رسد برای دستیابی به آن طراحی شده‌اند احتمالاً می‌توانستند به جای آن با یک اپلیکیشن روی همین گوشی های در دست مردم انجام شوند!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.