تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

November 12, 2023
9:32 یکشنبه، 21ام آبانماه 1402
کد خبر: 151584

متا با هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به بازار چین برمی‌گردد

متا به‌لطف امضای قرارداد با شرکت بزرگ تنسنت، پس از ۱۴ سال به بازار پرسود چین برمی‌گردد.
 
 
پس از ۱۴ سال عدم فعالیت در چین به دلیل رعایت نکردن قوانین دولت پکن، متا راه بازگشت به این کشور آسیایی را از طریق معامله‌ای تجاری با تنسنت برای فروش هدست واقعیت مجازی جدید و ارزان‌تر، پیدا کرده است.
 
وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی اعلام کرده که متا با تنسنت، بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدیویی جهان، قراردادی بسته است تا فروش انحصاری هدست‌ واقعیت مجازی متا در چین را به عهده خود بگیرد.
 
تنسنت سال آینده فروش هدست واقعیت مجازی ارزان‌تری را در چین آغاز می‌کند که دارای لنزهایی ارزان‌تر از متا کوئست ۳ است و با قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود. این نسخه ارزان‌تر با گرافیک پیشرفته‌تری نسبت به متا کوئست ۲ تولید می‌شود.
 
بر اساس این معامله، متا سهم بیشتری از فروش دستگاه‌ها کسب می‌کند و تنست نیز درآمد بیشتری از محتوا و خدمات، از جمله اشتراک‌های نرم‌افزاری و بازی‌ها را به دست می‌آورد. این هدست همچنین با بازی‌ها و برنامه‌های منتشرشده توسط تنسنت، عرضه می‌شود.
 
 
 
به استثنای اپل و تسلا، اکثر شرکت‌های غربی در چین با مشکل مواجه شده‌اند؛ زیرا چین، دیدگاهی مبهم نسبت به نهادهایی دارد که قوانین و مقررات سختگیرانه‌ی این کشور را رعایت نمی‌کنند. پکن بسیاری از وب‌سایت‌ها از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام را مسدود کرده است.
 
مارک زاکربرگ در چند سال گذشته با انجام کارهایی مثل بازدید از دیوار بزرگ چین تلاش کرده است رابطه‌ی خود را با دولت‌ این کشور تحکیم کند.
 
از طرفی، رئیس متا باید از امضای این قرارداد با وجود تبلیغات منفی پیرامون آن در چین در اوایل سال جاری، خوشحال باشد. حسابی کاربری وابسته به روزنامه رسمی پکن‌دیلی، مدیرعامل متا را به‌دلیل سخنرانی او در دانشگاه گرنج تاون در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل انتقاد از اپلیکیشن گوشی تیک‌تاک به‌خاطر سانسور معترضان و فعالان در اعتراضات هنگ کنگ، فراخواند. باوجوداین، زاکربرگ همچنین اعلام کرد که دیدگاه چین نسبت به اینترنت را می‌توان در کشورهای دیگر نیز گسترش داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.