فناوری‌های پوشیدنی

November 12, 2023
16:29 یکشنبه، 21ام آبانماه 1402
کد خبر: 151635

مشخصات نسل دوم اپل ویژن پرو فاش شد؛ خبری از باتری داخلی نیست

اپل در قالب «پروژه‌ی آلاسکا» روی نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو کار می‌کند.
به گزارش مک‌رومرز، نسل دوم هدست اپل ویژن پرو با کدنام پروژه‌ی آلاسکا و شناسه‌ی دستگاهی N109، شباهت زیادی به نسل اول هدست واقعیت مجازی مورد بحث خواهد داشت. طرح خمیده و قرارگیری دکمه‌ها شبیه نسل اول است اما احتمالاً محل قرارگیری اسپیکر تغییر می‌کند.
 
 
طرح‌های مفهومی (کانسپت) نسل دوم هدست واقعیت مجازی اپل، دارای قسمت‌های گرد برای محل تعبیه‌ی اسپیکر مانند نسل اول نیست؛ بااین‌حال، این هدست دارای بخش‌هایی است که طراحی کاملاً صاف دارند.
 
لوازم جانبی صوتی از جمله اسپیکر خارجی همراه‌ با اپل ویژن پرو ارائه خواهند شد. در طرح اولیه، دو طراحی متفاوت برای دریچه‌های بالایی وجود دارد که یکی مشابه دریچه‌های نسل اول به نظر می‌رسد و دومی دارای دو ردیف از سوراخ‌های کوچک اسپیکر است.
 
تفاوت اصلی دیگر، مربوط به بندهای پشتی است. هدست‌ نسل دوم بندهایی دارد که از نظر طراحی و ظاهر ساده‌تر به‌نظر می‌رسد و تا حدودی بندهای صافی را به یادمان می‌آورد که معمولاً در کیف‌های لپ‌ تاپ یا کوله‌پشتی یافت می‌شوند.
 
شایعه‌های قبلی ادعا می‌کنند هدست بعدی اپل ارزان‌تر از ویژن پرو خواهد بود و طراحی بندهای پشتی هدست نسل دوم تا حدی صحتش را تأیید می‌کند. در کنار لوازم جانبی صوتی، اپل پک باتری خارجی را مشابه نسل اول تولید می‌کند.
 
از نظر سخت‌افزاری، نسل دوم ویژن پرو همچنان دارای دوربین‌ و سنسورهای مشابه نسل اول است. برای دقت بیشتر، این دستگاه دارای قطب‌نما، حسگر نور محیط، مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ است که همگی در گوشی اپل آیفون هم وجود دارند. در بخش اتصالات، نسل دوم هدست اپل از Wi-Fi، بلوتوث ۵ و صدا با تأخیر بسیار کم (ULLA) پشتیبانی می‌کند.
 
اجزای اصلی سخت‌افزار، شامل دو پنل میکرو اولد، دوربین TrueDepth، چهار دوربین بینایی کامپیوتر (CV)، دو دوربین RGB، دو چراغ کم‌نور مادون قرمز، تنظیم فاصله بین مردمکی نیمه‌اتوماتیک (IPD)، قطب‌نما، حسگر نور محیط، مغناطیس‌سنج، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ است.
 
اپل ویژن پرو ۲ برای مرحله‌ی توسعه‌ی آزمایش اعتبار محصول (PVT) در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و تاریخ عرضه‌ی آن اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.