تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

November 17, 2023
15:04 جمعه، 26ام آبانماه 1402
کد خبر: 151834

بازار گجت‌های پوشیدنی هند روزهای درخشانی را سپری می‌کند

مطابق آمار مؤسسه‌‌ای تحقیقاتی، فروش گجت‌های پوشیدنی هند با ۲۹٫۲ درصد رشد در فصل اخیر به ۴۸٫۱ میلیون دستگاه رسید.
 
مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC تجزیه و تحلیل فصلی خود را از بازار گجت‌های پوشیدنی در هند منتشر کرد و رشد عظیم ۲۹٫۲ درصدی سالانه را نشان داد. برترین شرکت، بوت (boAt) بود که با ۲۹٫۷ درصد سهم، تقریباً سه برابر بیشتر از نویز (در رتبه‌ی دوم)، بر بازار تسلط داشت.
 
بر اساس گزارش جدید مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، طی دوره‌ی ژاﻧﻮﯾﻪ (دی و بهمن) تا سپتامبر (شهریور و مهر)، هند شاهد فروش ۴۸٫۱ میلیون پوشیدنی بوده است که مجموع فروش ۹ ماهه‌ی اول را به ۱۰۵٫۹ میلیون دستگاه می‌رساند. این آمار ۵٫۸ درصد افزایش نسبت به سه فصل اول سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.
 
 
جدول فروش گجت‌های پوشیدنی در هند | منبع: IDC
میانگین کلی قیمت فروش از ۲۷٫۲ دلار به ۲۱٫۷ دلار کاهش یافت که با ورود نوع جدیدی از محصولات پوشیدنی یعنی حلقه‌های هوشمند تقویت شد.
 
دسته‌ی ساعت‌ هوشمند ۴۱ درصد رشد کرد، در‌حالی‌که فروش مچ‌بندها ۲۳٫۴ درصد کاهش یافت. مرزهای بین این دو نوع محصول، در حال محو شدن است؛ چون بسیاری از مچ‌بند‌ها حالا قابلیت‌هایی در سطح ساعت هوشمند ارائه می‌دهند. دسته‌ی برتر، هدفون بود که آمار فروش ۳۰٫۹ میلیون (از مجموع ۴۸٫۱ میلیون دستگاه) را ثبت کرد.
 
بوت به‌لطف هدفون‌های بی‌سیم خود شاهد رشد ۳۳٫۳ درصدی فروش سالانه بود و در صدر جدول قرار گرفت. دلیل اصلی اینکه این شرکت همچنان در صدر است، ارائه‌ی ویژگی‌های صوتی جدید در همکاری با کوالکام، دالبی و دیراک است. بوت همچنین با شرکت‌های تولیدکننده‌ی هندی بیشتری وارد همکاری شد.
 
تنها یک برند در میان ۵ برند بازار پوشیدنی‌های هند، گوشی هوشمند هم در این کشور می‌فروشد: اوپو (که شامل محصولات وان پلاس نیز می‌شود). این دو به لطف محصولاتی مثل Buds 2R و Enco Buds 2 و Nord Buds 2 در فهرست هدفون بی‌سیم سوم و در فهرست هدفون‌های دورگردنی دوم شدند. وان پلاس همچنین هدفون خوش‌قیمت Nord Buds 2R را عرضه کرد که روی افزایش فروش محصولات این شرکت تأثیر گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.