اپلیکیشن

تلفن همراه

November 17, 2023
17:16 جمعه، 26ام آبانماه 1402
کد خبر: 151852

گوگل مپس به ویژگی‌های جدیدی برای مسیریابی راحت‌تر مجهز شد

همچنین گوگل اخیراً رنگ‌های استفاده‌شده در نقشه‌های خود را تغییر داده که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است.
 
 
محبوب‌ترین اپلیکیشن ناوبری یعنی گوگل مپس در حال دریافت ویژگی‌های جدیدی است که تجربه کارمندان را به‌طور کلی متحول می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ارسال واکنش ایموجی و ایجاد فهرست‌هایی مشترک اشاره کرد و همچنین قابلیت‌های مسیریابی گوگل مپس نیز بهبود یافته است.
 
Google Maps ویژگی جدیدی برای بهبود مسیریابی خود دریافت خواهد کرد که می‌تواند بسته به نیاز شما مسیرهای مختلفی را نشان دهد. در این مسیریابی جدید گزینه‌هایی از جمله بهترین مسیر، نقل‌و‌انتقال کمتر، پیاده‌روی کمتر، دسترسی به صندلی چرخدار و کمترین هزینه نیز وجود دارد. علاوه بر این، گوگل مپس با وجود آن می‌تواند ورودی و خروجی صحیح ایستگاه‌ها را نیز نشان دهد تا کاربران سوار قطار اشتباهی نشوند.
 
 
یکی از ویژگی‌های مفید دیگری که گوگل مپس در آینده دریافت خواهد کرد، فهرست‌های مشترک است. همانطور که از نام این ویژگی پیداست، کاربران با کمک آن می‌توانند همراه با دوستان خود فهرست‌های مشترکی ایجاد کنند که همچنین از واکنش‌های ایموجی پشتیبانی می‌کند. با کمک این دسته از فهرست‌ها به‌عنوان مثال می‌توانید مقصد سفر بعدی خود را با دوستانتان مشخص کنید.
 
 
همچنین این فهرست‌ها را از طریق پیامک یا سایر برنامه‌های پیام‌رسان می‌توانید با دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.
 
 
حضور ایموجی‌ها نیز اکنون در گوپل مپس بیشتر شده است، زیرا اکنون می‌تواند با استفاده از آن‌ها به عکس‌ها و نظرات ثبت‌شده دیگران واکنش نشان دهید. همانطور که گوگل در وبلاگ رسمی خود توضیح می‌دهد، برخی از ویژگی‌های جدید، مانند واکنش‌های ایموجی هم‌اکنون برای اندروید و iOS منتشر شده‌اند و به‌روزرسانی‌های مربوط به مسیریابی و لیست‌های مشترک، طی هفته‌های آینده ارائه خواهند شد.
 
تغییر رنگ گوگل مپس و نارضایتی کاربران
 
 
در همین حال، گوگل اخیراً یک طرح رنگ جدیدی برای نقشه‌های خود ارائه کرده بود که با وجود آن‌ها کاربران به سادگی می‌توانند در هنگام ناوبری محیط اطراف خود را درک کنند. اما برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این تغییر رنگ و روشن‌بودن بیش از اندازه آن‌ها استقبال خوبی نکرده‌اند. بسیاری امیدوار هستند که این تغییر دائمی نباشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.