سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2023
10:11 شنبه، 27ام آبانماه 1402
کد خبر: 151889

با توقف ثبت‌نام جدید، بازار فروش اکانت ChatGPT Plus داغ شد

بازار خرید و فروش حساب‌های کاربری ChatGPT Plus در فروشگاه‌های آنلاین داغ شده‌ است.
اشتراک ChatGPT Plus اخیراً شاهد افزایش تقاضا بوده که به توقف موقت ثبت‌نام‌های جدید منجر شده است. بر اساس صفحه‌ی فروش در فروشگاه ای‌بی این موضوع باعث شده تا برخی از کاربران، حساب‌های اشتراک ۲۰ دلاری ChatGPT Plus را با قیمت‌های پایین‌تر به فروش برسانند.
 
تصمیم برای توقف ثبت‌نام‌های جدید پس از اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI در سان فرانسیسکو در هفته‌ی گذشته گرفته شد، جایی که این شرکت طیف وسیعی از به‌روزرسانی‌ها و محصولات جدید را براساس مدل GPT خود اعلام کرد.
 
GPT Store، سرویس جدید OpenAI، به کاربران اجازه می‌دهد نسخه‌های سفارشی خود از ChatGPT و یک حفاظت‌کننده در برابر کپی‌رایت بسازند که از مشتریان دفاع می‌کند و در صورت مواجه شدن با ادعاهای قانونی در مورد نقض کپی رایت، هزینه‌هایی را پرداخت خواهد کرد.
 
این توقف به دلیل استقبال شدید کاربران پس از رویداد DevDay رخ داد. به گفته‌ی مدیرعامل OpenAI، این شرکت می‌خواهد پیش از ارائه‌ی اشتراک‌های بیشتر، اطمینان حاصل کند که همه‌ی کاربران تجربه‌ی خوبی دارند. اگرچه هیچ جدول زمانی مشخصی برای در دسترس بودن دوباره‌ی خرید اشتراک وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که این توقف مدت زیادی طول نکشد.
 
در حالی که OpenAI مستقیماً درمورد فروش حساب‌های ChatGPT Plus در eBay اظهار نظری نکرده، اما احتمالاً وضعیت را زیر نظر دارد و ممکن است علیه کاربرانی که حساب‌های خود را می‌فروشند، اقدام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.