سونی به دردسر افتاد
سونی باید با یک شکایت جمعی به ارزش حداکثر ۶.۳ میلیارد پوند (۷.۹ میلیارد دلار) روبرو شود که این سازنده پلی استیشن را متهم کرده است از موقعیت برتر خود برای مطالبه قیمت های غیرمنصفانه در فروشگاه برنامه خود، سوءاستفاده کرده است.
به گزارش ایسنا، سال گذشته از طرف حدود ۹ میلیون نفر در انگلیس، از سونی اینتراکتیو اینترتینمنت شکایت شد. الکس نیل که مدافع حقوق مصرف کننده بوده و سابقه فعالیت در کمپین های دیگری را هم دارد، این شکایت را علیه سونی مطرح کرد که حداکثر پنج میلیارد پوند (۶.۲۳ میلیارد دلار) به علاوه بهره، ارزش دارد.
وکلای او اظهار کرده اند که برآورد خسارت کل این پرونده در اسناد دادگاه که ماه گذشته تنظیم شدند، حداکثر ۶.۳ میلیارد پوند بود.
الکس نیل می گوید این شرکت با ملزم کردن خرید و فروش بازی های دیجیتالی و آیتم های دیگر از طریق فروشگاه پلی استیشن که در آن، ۳۰ درصد کمیسیون از ناشران و طراحان دریافت می کند، از موقعیت برتر خود سوءاستفاده کرده است. در نتیجه، مشتریان مجبور شده اند قیمت بالاتری برای بازی ها و خریدهای درون برنامه ای انجام دهند.
وکلای سونی می گویند این پرونده از ابتدا تا انتها، ناقص بوده و باید رد شود.
بر اساس گزارش رویترز، دادگاه تجدیدنظر رقابت حکم داد که پرونده نیل علیه سونی می تواند ادامه پیدا کند اما افرادی که پس از تنظیم این پرونده در سال ۲۰۲۲، از فروشگاه پلی استیشن خرید کرده اند، باید از مدعیان دریافت خسارت در این پرونده حذف شوند.