اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 25, 2023
9:11 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152402

گوگل بارد به جای شما ویدئوهای یوتیوب را تماشا می‌کند

منبع: zoomit

گوگل بارد، به لطف پیشرفت‌های اخیرش هوشمندتر از قبل شده است و اکنون می‌تواند محتوای ویدئوهای یوتیوب را درک کند.

گوگل با دادنِ دسترسی عمیق‌تر به بارد برای استفاده از محتواهای ویدئویی یوتیوب، در حال به‌روزرسانی چت‌بات خود است. بارد پیش‌تر هم می‌توانست ویدئوهای یوتیوب را تجزیه و تحلیل کند، اما حالا می‌تواند علاوه بر تحلیل، پاسخ‌های بسیار دقیق‌تری هم به سؤالات کاربران بدهد.

چت‌بات گوگل ممکن است از بسیاری جهات به خوبی ChatGPT نباشد، اما در حال پیشرفت و کم کردن فاصله‌اش با رقیب است. گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید Bard هم اکنون تجزیه و تحلیل عمیق‌تری از محتوای ویدئویی یوتیوب ارائه می‌دهد که می تواند بسیار کاربردی باشد.

بارد از به‌روزرسانی قبلی خود در سپتامبر (شهریور و مهر)، توانایی تجزیه و تحلیل ویدئوهای یوتیوب را کسب کرده بود؛ اما آن به‌روزرسانی قدرت بررسی واقعی محتوای ویدئوها و توانایی تفسیر آن محتوا برای پرس‌وجوهای دقیق را به چت‌بات گوگل نمی‌داد.

گوگل می‌گوید: «ما در حال برداشتن نخستین گام‌ها در افزایش توانایی بارد برای درک ویدئوهای یوتیوب هستیم. به عنوان مثال، اگر در پی ویدئوهایی در رابطه با طرز تهیه‌ی کیک روغن زیتون هستید، هم اکنون می‌توانید از بارد بپرسید که در دستور پخت ویدئوی اول چند عدد تخم مرغ لازم خواهید داشت.»

توانایی پرسیدن سؤالات خاص در مورد یک ویدئو می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. مثال خوب دیگری از آنچه که با به‌روزرسانی جدید میسر می‌شود، می‌تواند این باشد که بپرسید نام یک مکان خاص در ویدئوی مربوط به یک سفر چیست یا از چه ابزار خاصی در یک ویدیوی آموزشی تعمیرات استفاده شده است.

گوگل می‌گوید هدفش از معرفی این ویژگی این است که کاربران بتوانند تعامل عمیق‌تری با ویدئوهای یوتیوب و مکالمه‌ی غنی‌تری با بارد درباره‌ی آن داشته باشند.

برای شروع استفاده از چت‌بات بارد به پورتال وب آن بروید و مطمئن شوید که افزونه‌ی یوتیوبش فعال باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.