۸۳ درصد بازیهای موبایلی فقط سه سال دوام میآورند
بسیاری از استودیوهای بازیسازی شاهد کاهش بودجه هستند و با روزهای پرنوسانی دستوپنجه نرم میکنند.
شرکت تحقیقاتی Atomik Research با ۵۰۰ توسعهدهندهی بازیهای موبایلی در آمریکا مصاحبه کرده است و نتایج منتشرشده، رکود بازار بازیهای گوشی را نشان میدهد. طبق گزارش GamesIndustry و آمار منتشرشده از اتمیک، ۸۳ درصد از بازیهای موبایلی تنها در سه سال اول با شکست مواجه میشوند و ۴۳ درصد از بازیهایی که توسعه داده شدهاند، تا مرحلهی انتشار دوام نمیآورند.
طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات Atomik Research، نزدیک ۷۶ درصد از بازیهای موبایلی در سال اول انتشار، بیشترین درآمد را کسب میکنند و تنها ۴ درصد از آنها در سال دوم به درآمد بیشتری از سال اول میرسند.
با توجه به تحقیقات شرکت اتمیک، بیش از ۵۰ درصد توسعهدهندگان بازیهای موبایلی از مدل کسبوکار لایوسرویس در بازیهای خود استفاده میکنند؛ اما ۳۸ درصد از آنها بهروزرسانیهای منظمی منتشر نمیکنند.
کمتر از ۵۰ درصد توسعهدهندگان بازیهایی با کسبوکار لایوسرویس، حاضر به بهروزرسانی ماهانهی بازیهای خود هستند و ۵ درصد از بازیها بعد از گذشت هفت سال، بهطور مداوم بهروز میشوند.
بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای موبایلی با شکست مواجه میشوند؛ اما ۷۸ درصد از آنها بهدنبال ساخت بازی جدید هستند.بیش از یکسوم از توسعهدهندگان گفتند که عدم اطمینان در صنعت بازیسازی، آنها را از ساخت بازیهای موبایلی با تجربیات جدید منع میکند. ۳۰ درصد از بازیسازها معتقد هستند که بازار بازیهای موبایلی بهقدری پر فرازونشیب است که نمیتواند شانسی برای موفقیت ایجاد کند.
بهگزارش اتمیک، دوسوم استودیوهای بازیسازی اخیراً مجبور به اخراج کارمندها یا کاهش بودجه شدهاند و ۲۹ درصد از توسعهدهندگان بودجهی خود را برای جذب کاربر کاهش دادهاند.