بازی

فناوری اطلاعات

November 25, 2023
12:55 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152470

۸۳ درصد بازی‌های موبایلی فقط سه سال دوام می‌آورند

منبع: زومیت

بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی شاهد کاهش بودجه هستند و با روزهای پرنوسانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
شرکت تحقیقاتی Atomik Research با ۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های موبایلی در آمریکا مصاحبه کرده است و نتایج منتشرشده، رکود بازار بازی‌های گوشی را نشان می‌دهد. طبق گزارش GamesIndustry و آمار منتشرشده از اتمیک، ۸۳ درصد از بازی‌های موبایلی تنها در سه سال اول با شکست مواجه می‌شوند و ۴۳ درصد از بازی‌هایی که توسعه داده شده‌اند، تا مرحله‌ی انتشار دوام نمی‌آورند.

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات Atomik Research، نزدیک ۷۶ درصد از بازی‌های موبایلی در سال اول انتشار، بیشترین درآمد را کسب می‌کنند و تنها ۴ درصد از آن‌ها در سال دوم به درآمد بیشتری از سال اول می‌رسند.

با توجه به تحقیقات شرکت اتمیک، بیش از ۵۰ درصد توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی از مدل کسب‌و‌کار لایوسرویس در بازی‌های خود استفاده می‌کنند؛ اما ۳۸ درصد از آن‌ها به‌روزرسانی‌های منظمی منتشر نمی‌کنند.

کمتر از ۵۰ درصد توسعه‌دهندگان بازی‌هایی با کسب‌و‌کار لایوسرویس، حاضر به به‌روزرسانی ماهانه‌ی بازی‌های خود هستند و ۵ درصد از بازی‌ها بعد از گذشت هفت سال، به‌طور مداوم به‌روز می‌شوند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی با شکست‌ مواجه می‌شوند؛ اما ۷۸ درصد از آن‌ها به‌دنبال ساخت بازی جدید هستند.بیش از یک‌سوم از توسعه‌دهندگان گفتند که عدم اطمینان در صنعت بازی‌سازی، آن‌ها را از ساخت بازی‌های موبایلی با تجربیات جدید منع می‌کند. ۳۰ درصد از بازی‌سازها معتقد هستند که بازار بازی‌های موبایلی به‌قدری پر فرازونشیب است که نمی‌تواند شانسی برای موفقیت ایجاد کند.

به‌گزارش اتمیک، دوسوم استودیوهای بازی‌سازی اخیراً مجبور به اخراج کارمندها یا کاهش بودجه شده‌اند و ۲۹ درصد از توسعه‌دهندگان بودجه‌ی خود را برای جذب کاربر کاهش داده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.