فناوری اطلاعات

November 25, 2023
14:52 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152485

همزمان با بلک فرایدی، اعتصابات گسترده کارمندان آمازون شروع شد

منبع: زومیت

تعدادی از کارگران آمازون در اروپا به‌دلیل دستمزد پایین و آن‌ هم در رویداد جمعه‌ی سیاه دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.
کارکنان آمازون به‌دلیل اعتراض به شیوه‌های کاری این شرکت روز جمعه در نقاط مختلف اروپا دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات با رویداد جمعه‌ی سیاه که یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید در کل سال است افزایش یافت.

کمپین Make Amazon Pay را اتحادیه‌ی جهانی UNI هماهنگ کرد و گفت اعتصابات و اعتراضات در بیش‌از ۳۰ کشور و هم‌زمان با رویداد جمعه‌ی سیاه برگزار می‌شود. بلک فرایدی هر سال با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی برای ارائه‌ی محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار تخفیفی به مردم برگزار می‌شود.

بلک فرایدی که در اصل به‌دلیل جمعیت بسیار زیادی که در فروشگاه‌های ایالات‌متحده صف می‌کشیدند اکنون به‌طور آنلاین و جهانی برگزار می‌شود. آمازون یکی از شرکت‌هایی است که به آنلاین شدن جمعه‌ی سیاه کمک کرد و خریداران می‌توانند از ۱۷ نوامبر تا ۲۷ نوامبر (۲۶ آبان تا ۶ آذر ۱۴۰۲)، بسیاری از محصولات غول خرده‌فروشی جهان را با تخفیف‌های بسیار زیاد خریداری کنند.به گزارش رویترز، آلمان سال گذشته دومین بازار بزرگ آمازون ازنظر فروش بود. اتحادیه‌ی کارگران در این کشور اعلام کرد حدود ۲۵۰ کارگر انبارهای آمازون، روز جمعه در لایپزیگ اعتصاب کردند که ۲۰ درصد از نیروی کار این واحد را تشکیل می‌دهند. ازطرفی ۵۰۰ نفر دیگر در یکی از انبارهای راینبرگ دست به اعتصاب زدند که ۴۰ درصد نیروی کار این بخش بودند.

اتحادیه‌ی کارگران آلمان اعلام کرد اعتصابات ۲۴ ساعته در پنج بخش از کشور و با هدف افزایش دستمزد، از نیمه‌شب پنج‌شنبه آغاز شده است.

سخنگوی آمازون در آلمان گفت فقط تعداد کمی از کارگران این شرکت اعتصاب کرده‌اند و حقوق عادلانه‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود. خرده‌فروشی آنلاین می‌گوید حقوق کارگران آلمانی این شرکت ۱۵٫۲۷ دلار در هر ساعت است و ازطرفی اعتصابات باعث تأخیر در تحویل سفارشات جمعه‌ی سیاه نخواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.