فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

November 29, 2023
12:42 چهارشنبه، 8ام آذرماه 1402
کد خبر: 153093

رونمایی از خودرو برقی جدید هواوی؛ هیجان‌انگیز، خوش‌قیمت و پیشرفته

منبع: زومیت

هواوی با همکاری چری، خودروی الکتریکی جدیدی تحت برند لوکسید روانه‌ی بازار می‌کند.

به گزارش Cnevpost، لوکسید، برندی که تحت نظر هواوی و با همکاری چری اقدام به تولید خودرو‌های الکتریکی می‌کند، اکنون اطلاعاتی از سدان پرچمدار خود یعنی S7 به اشتراک گذاشته است. خودرو مورد بحث که دامنه‌ی حرکتی‌اش تا ۸۵۵ کیلومتر می‌رسد، رقیبی جدی برای خودرو‌های مشابه تسلا محسوب می‌شود.

لوکسید برند خودرو‌های تمام الکتریکی چینی جدیدی است که حتی تا ۴ ماه پیش اثری از نام آن نبود. مشخصات خودروی جدید این شرکت، یعنی S7، سه هفته قبل از عرضه‌ی رسمی امروز، به بازار فاش شده بودند.

هواوی و چری اعلام کردند که از زمان معرفی اولیه‌ی این خودرو، بیش از ۱۰ هزار دستگاه از آن را پیش‌فروش کرده‌اند که این مقدار نیز تاکنون به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت مدل پایه‌ی این سدان الکتریکی، ۳۵ هزار دلار اعلام شده که بسیار کمتر از خودرو برندهایی مثل تسلا است.

لوکسید S7 امروز طی یک رویداد در شانگهای و با حضور ریچارد یو، رئیس بخش خودروسازی هواوی به‌صورت رسمی رونمایی شد. قیمت خودرو الکتریکی یادشده با توجه به اینکه در چهار مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود، به نسبت مشخصات هر یک از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

در رویداد برگزار شده‌ی امروز اعلام شد که این خودروی الکتریکی، با قیمت ۱۱۵۵ دلار کمتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود، به بازار عرضه می‌شود. ریچارد یو همواره لوکسید S7 را با تسلای مدل S مقایسه کرده است و اکنون نیز ادعای این را دارد که خودرو آن‌ها در برخی زمینه‌ها از تسلا عملکرد بهتری به نمایش می‌گذارد.

لوکسید S7 از باتری ۸۰۰ ولتی با فناوری اختصاصی هواوی استفاده می‌کند و می‌تواند ۲۱۵ کیلومتر را تنها با پنج دقیقه شارژ و ۴۳۰ کیلومتر را با ۱۵ دقیقه شارژ طی کند. نکته‌ی چشمگیر قضیه جایی است که بالاترین مدل S7 می‌تواند تنها با یک بار شارژ مسافتی به طول ۸۵۵ کیلومتر را طی کند.

خودرو مورد بحث در مدل‌های پرو، مکس، مکس پلاس و مکس RS به بازار عرضه می‌شود که برد آن‌ها به ترتیب ۵۵۰، ۶۳۰، ۷۰۵ و ۸۵۵ کیلومتر است. قیمت مدل‌های نام‌برده به ترتیب ۳۵، ۴۰، ۴۵ و ۵۰ هزار دلار خواهد بود. سازنده‌ی انواع گوشی و لپ تاپ، یعنی هواوی، لوکسید را معادل BMW در حوزه‌ی خودرو‌های الکتریکی معرفی می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.