لبه تکنولوژی

December 3, 2023
13:23 یکشنبه، 12ام آذرماه 1402
کد خبر: 153337

ایلان ماسک: ربات انسان‌نمای تسلا احتمالاً سال 2024 می‌تواند اسلحه به دست بگیرد

منبع: دیجیاتو

یک ویدیوی جعلی در یوتوب و شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است که در آن سه ربات انسان‌نمای تسلا برای آزمایش مقاومت سایبرتراک به‌سمت این خودروی عجیب با اسلحه شلیک می‌کنند. اما نکته جالب‌توجه واکنش ایلان ماسک به این ویدیو است که می‌تواند آینده‌ای ترسناک را به ما نشان دهد.

ویدیویی که در کانال یوتوب SoKrispyMedia منتشر شده است، از تصاویر کامپیوتری استفاده می‌کند و واقعی نیست. این ویدیو سه ربات تسلا را نشان می‌دهد که آزمایش شلیک گلوله به سایبرتراک را بازسازی می‌کنند. یکی از ربات‌ها کلاه کابوی پوشیده و به‌سمت سایبرتراک شلیک می‌کند، ربات دیگر اسلحه‌ها را تحویل می‌دهد و ربات سوم داخل سایبرتراک نشسته است. پس از شلیک‌های پرآب‌وتاب، ربات راننده از سایبرتراک بیرون می‌آید و می‌گوید: «من زنده هستم.»

این ویدیو در ایکس نیز منتشر شد و خود ماسک در مورد آن نظر داد. او در واکنش به این ویدیو گفت: «احتمالاً می‌توانیم سال آینده این اتفاق را محقق کنیم.» این پست واکنش‌های زیادی را در بین طرفداران ربات‌های تسلا و سایبرتراک به‌دنبال داشت و برخی مشتاق دیدن نوآوری‌های این شرکت بودند. اما آیا واقعاً رسیدن به چنین آینده‌ای هیجان‌انگیز است؟

ربات‌های تسلا نیز با نام مستعار اپتیموس (Optimus)، ربات‌هایی انسان‌نما هستند که قرار است در کارهای مختلف به انسان کمک کنند؛ به‌ویژه کارهایی که خسته‌کننده، تکراری یا خطرناک هستند. ماسک قبلاً گفته بود که ربات‌ها از فناوری و نرم‌افزاری مشابه وسایل نقلیه تسلا مانند سیستم خلبان خودکار و کامپیوتر خودران استفاده خواهند کرد.

سایبرتراک در سال 2019 رونمایی شد و انتظار می‌رود در سال 2025 به‌شکل انبوه روانه بازار شود. در مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با هر بار شارژ می‌توان تا 402 کیلومتر رانندگی کرد. قیمت این مدل حدود 60 هزار دلار است. بااین‌حال، تسلا امیدوار است که با کمک‌های دولتی در بخش خودروهای برقی، قیمت آن به زیر 50 هزار دلار کاهش یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.