بازی

فناوری اطلاعات

December 4, 2023
14:40 دوشنبه، 13ام آذرماه 1402
کد خبر: 153409

مایکروسافت سالی یک میلیارد دلار برای گیم‌پس اکس‌باکس هزینه می‌کند

منبع: پیوست

فیل اسپنسر، رئیس اکس‌باکس، در مصاحبه‌ای با ویندوز سنترال گفت سرویس گیم‌پس که امکان بازی با خرید اشتراک را برای کاربران فراهم می‌کند سالانه «بیش از یک میلیارد دلار» برای شرکت هزینه دارد.

مایکروسافت با اکس‌باکس بخش مهمی از بازار گیمینگ جهان را به خود اختصاص داده و به سرمایه‌گذاری در این حوزه ادامه می‌دهد. غول تکنولوژی آمریکا به تازگی و پس از مدت‌ها تنش با رگولاتوری‌های آمریکا و انگلستان توانست قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویوژن بلیزارد، یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان را منعقد کند.

به گفته یوروگیمر، رئیس اکس‌باکس در مصاحبه خود تایید کرده که این شرکت هزینه هنگفتی را برای حمایت از بازی‌های شخص ثالث گیم‌پس متحمل می‌شود. اسپنسر گفت: «ما پول زیادی را در این بازار صرف می‌کنیم، بیش از یک میلیارد دلار سالانه برای حمایت از بازی‌های شخص‌ثالثی که به گیم‌پس می‌آیند.»

«از نظر ما گیم‌پس خدمتی است که انواع مختلف بازی‌ها را حمایت می‌کند، از بزرگترین بازی‌ها گرفته تا بازی‌های شناخته‌ نشده‌ای که پیش از بازی نمی‌دانید به آنها علاقه دارید.»

کاربران در پلتفرم‌های مختلف مایکروسافت از جمله کامپیوتر‌های خانگی، اکس‌باکس و ابر به گیم‌پس دسترسی دارند، اما با وجود گمانه‌زنی کاربران از توسعه خدمات گیم‌پس به دیگر پلتفرم‌های خارج از مالکیت مایکروسافت، اسپنسر می‌گوید فعلا برنامه‌ای برای اضافه کردن این خدمت به پلی‌استیشن و نینتندو وجود ندارد.

اکس‌باکس همچنین به تازگی از راه‌اندازی فروشگاه جدیدی خبر داده که قرار است سلطه اپل و گوگل بر بازار بازی‌های گوشی را به چالش بکشد. به گفته اسپنسر، ورود به بازار گوشی‌های همراه «بخش مهمی» از استراتژی شرکت است.

او گفت: «ما امروز به صورت فعال و با همکاری شرکای دیگری که به دنبال گزینه‌ای جدید برای پول درآوردن از گوشی هستند روی این موضوع کار می‌کنیم.» اپیک‌گیم، سازنده بازی محبوب فورت‌نایت مدت‌ها است که با اپل برسر مالیات اپ ‌استور جدال دارد و ارائه راهکاری برای دور زدن سیستم پرداخت اپل باعث حذف بازی از پلتفرم iOS شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.