تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 4, 2023
17:19 دوشنبه، 13ام آذرماه 1402
کد خبر: 153430

گزارش جمعه سیاه ۱۴۰۲ تپسل: نمایش ۱۰ میلیارد تبلیغ طی هفت روز در فضای مجازی

گزارش «جمعه سیاه ۱۴۰۲ تپسل» با ارائه ترندها، محبوب‌ترین‌ها و بیشترین هزینه‌کردها منتشر شد. براساس این گزارش، تنها طی هفت روز، ۱۰ میلیارد تبلیغ در فضای مجازی به نمایش درآمده است؛ یعنی به‌طور متوسط روزانه ۱.۴ میلیارد تبلیغ در فضای دیجیتال منتشر شده است.

آن‌طور که در گزارش تپسل آمده، «فروشگاه‌های اینترنتی»، «آرایشی بهداشتی» و «مالی (BNPL)» کسب‌وکارهایی هستند که بیشترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین وب‌سایت‌های مرتبط با بانوان، وب‌سایت‌های ورزشی و خبری بیشترین سهم نمایش تبلیغات دیجیتال را داشته‌اند.

این درحالی است که براساس گزارش دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱، ۶۴ درصد کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند، آقا هستند. از این اطلاعات می‌توان این‌گونه استنباط کرد که عمده خریدهایی که توسط آقایان انجام می‌شود، مربوط به بانوان است. به‌طور کلی، میزان استقبال بانوان از خریدهای اینترنتی و تأثیرپذیری آن‌ها از تبلیغات بالاست.

افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌ها برای کمپین‌های یلدایی

این گزارش نشان می‌دهد که تبلیغ‌دهندگان نسبت به روزهای عادی ۲۵ درصد هزینه بیشتری برای پروموت کمپین‌های یلدایی خود انجام داده‌اند. محبوب‌ترین جایگاه‌های تبلیغاتی وب و اپ نیز مربوط به تبلیغات ویدیویی، همسان و بنر است.

براساس داده‌های تپسل، اکثر صاحبان برندها اعلام کرده‌اند که طی این یک هفته، ۵۰ درصد ترافیک بیشتر را نسبت به روزهای عادی تجربه کرده‌اند. همچنین مهم‌ترین عبارات کلیدی تبلیغاتی جستجوشده «بلک فرایدی» و «حراجمعه» بوده است.

تمایل بالای کاربران به خرید اقساطی

جالب است بدانید افزودن واژه «قسطی» کنار کلمات بلک فرایدی یا حراجمعه، نرخ کلیک را تا ۲۷ درصد افزایش داده است. این درحالی است که واژه «ارسال رایگان» تنها دو درصد به بالارفتن نرخ کلیک کمک کرده. این نشان می‌دهد که پرداخت اقساطی همواره از گزینه‌های موردتوجه مردم در خریدهای اینترنتی است.

بیشترین نمایش تبلیغات دیجیتال مربوط به کاپشن، کفش و طلا و جواهر است، درحالی‌که بیشترین کلیک به نیم‌بوت، عطر و پلی‌استیشن مربوط می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.